2010-04-11 @ 00:18:48 / Vardag

JÄVLA LÖRDAGSKVÄLL.

Den här kvällen har absolut inte varit en rolig en. När jag skrivit klart min rapport upptäckte jag att det var sol ute! Och då ville jag verkligen UT. Och jag vet att Jojjo och Sofie brukar vilja gå ut ibland och dessutom bor dom nära, men klockan var halv åtta så jag visste inte om jag skulle ringa eller inte. Jag skickade "Hej! :)" ett sms till Sofie, men hon svarade inte. Jag orkade inte bry mig eftersom jag inte riktigt visste vad jag ville göra ute, det vore dumt att ringa och fråga om man ska göra nåt när man inte vet vad man vill göra. (Lol på mina invecklade meningar). Sen efter typ en halvtimme får jag svar, så skriver vi lite sen skriver jag "och det är soligt ute! Jag vill ut :D" Och vad tror ni Sofie svarar då? Jo: "Okej, jag var nyss ute med Jojjo :)"
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH. Det kändes som en bomb sprängdes i mig, varför vet jag inte. Det är ju egentligen ingen big deal alls. Så blev jag på pisshumör och sen när jag tänkte jag kunde gå till hemmakväll för att hyra en film så går solen ner, såklart. Då hade jag ingen lust att gå ut heller.
Så då tänkte jag: "Jamen vafan då laddar jag ner nån film då." Och det brukar jag inte göra, så nu när jag testar så går det så långsamt så jag tror jag dör. 0,7 % på en timme, det går inte. Så då blev jag ännu mer ledsen, så då tänkte jag: "Nä, nu ska jag bara gå ner, poppa popcorn och se nån film vi har hemma!" Men så kommer jag på att mina små föräldrar har TVn. Då tänker jag att jag kan göra det senare.

Då satt jag alltså där och hade tråkigt, och så kom jag på vad jag kunde göra. Sminka mig överdrivet! Alltid kul när man har tråkigt. Så då gjorde jag det, så tänkte jag ju ta kort på det för att visa. Det tog typ en timme innan jag sminkat mig klart för jag ändrade mig hela tiden, och sen skulle jag fixa håret. Jag skulle försöka lyckas att "vika ut" luggen för en gångs skull, men jag testade med plattång och locktång och allt möjligt men mitt hår är tydligen inte till för stylig.. *MUTTER MUTTER*
Så iallafall skulle jag ta korten då, MEN SÅ HAR JAG LÅNAT UT MIN KAMERA TILL ELINA SOM ÄR I UPPSALA!
Och jag höll på att dööööö! Då fick jag ta kort med min brusiga mobilkamera som för övrigt har gått sönder. Det är glapp i knappen man klickar på för att ta kort, så man måste testa och testa och snabba sig och rycka till och tvärsläppa och gud vet vad. Sen när korten hade blivit tagna så hade klockan blivit allt för mycket för att jag skulle ens få poppa popcorn, det låter ju så väldans mycket när man poppar på spisen.
Så ingen film blev det och ingen promenad.

Däremot har jag suttit och redigerat mina sminkbilder. Här är några.

 

 

Ja juste, glömde berätta att limmet till lösögonfransarna var slut, så först använde jag mascara och flytande kajal, men det föll av på ena ögat hela tiden, så då fick jag seriöst ett utbrott och limmade fast det med nagellack, för jag mindes då vi limmade fast en piercing i jessicas ögonbryn med nagellim och jag tänkte "Vafan det är ju nästan samma sak." (Jag var inte vid mitt sinnes fulla bruk pga mitt skithumör) Men ja, det funkade faktiskt och det blev inte precis nån skada eller så, haha. Men pröva det inte hemma, det rekomenderas inte!



Postat av: sofie

inte mitt fel?-.-

2010-04-11 @ 22:32:22 / http://brunettans.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det var i mitt ögonbryn vi limmade fast en piercing i...när vi gjorde TH videor. Om det är det du menar

2010-04-13 @ 12:10:53
Postat av: Catta

Hejsan, måste säga att det var en cool sminkning du har fått till där! :)

2010-04-21 @ 21:34:35 / http://cathauiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: