2010-05-13 @ 10:05:12 / Vardag

7 hours of hell.

Okej, gårdagens eftermiddag var bland det värsta jag varit med om. Inte danstreornas uppvisning då, dom var awesome! Men efter det.

Skippade engelskan pga huvudvärk, och jag kom hem kanske halv tre. Satte mig i soffan och såg Tyra Banks show, och efter halva programmet kändes det som att mitt huvud skulle sprängas. Det sved i huvudet och jag kunde inte röra mig för att det gjorde så ont. Efter Tyra Banks show så la jag mig bara ner i soffan och sov. Jag tänkte att om jag sov så skulle nog huvudvärken försvinna.

Jag vaknar 20 i 7 av att mitt huvud gör ännu ondare. Trots det släpar jag mig till köket för att försöka få i mig lite soppa. Mamma är snäll och värmer soppan åt mig. Jag äter soppan försiktigt, och jag får faktiskt i mig mycket av den. Men så dricker jag av den kalla mjölken och min kropp protesterar. Varm soppa + kall mjölk = illamående. Börjar må hur illa som helst så äter varm soppa igen, och det blir värre.

Sen kliver jag upp och går till medicin lådan och upptäcker att alla huvudvärkstabletter är slut. Huvudet svider och jag vill bara spy, och så finns det inga tabetter. Panik. Jag börjar nästan gråta. Mamma är hjälten ännu en gång och kommer med en tablett hon haft i sin handväska. Sväljer den. Det hjälper, inte helt, men det hjälper.

Sätter mig framför TVn igen, ser Anna Anka söker assistent, efter det börjar jag se på Efterlyst men då slutar tabletten att verka. Halv tio går jag upp på mitt rum och lägger mig i sängen. Jag som hade tänkt ligga vaken och se på film hela natten. Det blev inte av.

Jag som har en bärbar dator vid sängen brukar alltid starta den på kvällen och titta lite på hemsidor om jag inte är tillräckligt trött för att sova, men det blev verkligen inte av heller.

Så, jag la mig och sov. Och sov gjorde jag. Vaknade nio utan illamående eller huvudvärk! HÄRLIGT.
Nu ska jag dra på mig morgonrocken, äta frukost och sen drar jag och gymmar klockan halv tolv. Resten av dagen är fortfarande ett mysterium.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: