2010-10-29 @ 17:00:29 / Vardag

England in pictures

Detta inläggs motto är "bättre sent än aldrig!"
Här kommer några bilder från min lilla englandsresa, enjoy!

En glad syster klockan halv fem på morgonen på resemorgonen!
Dagen till ära så hade snön fallit för första gången i vinter!


Morgonhimmel mellan Skellefteå och Stockholm



Vårat billiga, stora, mysiga, hotellrum mitt i centrala London! Kanske inte ser ut som mycket men det är ett väldigt bra hotellrum om man gämför med den vanliga standarden...



Min mamma tar sig en kopp kaffe.



Utsikt på gurkan!



En kopp kaffe på fönsterbänken :)



Syster på kafeet vi åt frukost på! Superbilligt och supergott!



Två Large mochas! SUPERGOTT. Saknar dom! Endast 20:-, svinbilligt!



Rostade mackor med skinka och ost, även det typ 20:-!



Dag två innebar en heldag i Oxford! En dryg timmes bussresa tog det för att få sig dit.



Världens häftigaste/mysigaste affär som såg ut att kunna passa in i diagongränden!



Klyftiga butiknamn inne på coverd market!



En tårta (!) från en fantastisk butik inne på coverd market... Helt otroligt vilka tårtor dom hade där alltså!



Grattis Jacob!



Tårtbakare!



Nice!



Supergulligt marsipan-par på en bröllopstårta!



Detta är alltså en tårta. Någon som blev sugen?...



Detta är något märkvärdigt torn jag glömt namnet på...



CHRIST CHURCH OMGOMG! haha



En byggnad som hade med The Bodlian Library att göra!



Inne på världens häftigaste museum!



Det var ju i Oxford som Lewis Caroll bodde och skrev Alice i underlandet! Här är en monter speciellt till honom!



The real Alice!



En annan avdelning av museet! Det var riktigt häftigt, bara fullt med en massa montrar om vad som helst! Det fanns allt från gevär från andra världskriget till Eskimåklädsel och trilobitfosil!



På Christ church college där Harry Potter spelats in! OMG! Känner ni igen korridoren? :D



Innergården där Harry Lär sig flyga!



KÄNNER NI IGEN DEN HÄR DÅ? :D
The one and only: TRAPPAN! <3



Där Harry står i början av första filmen när han får information av McGonagall om hur elevhemscermonin kommer att gå till, och då Malfoy kommer fram till honom och ba "Så det är sant, Harry Potter har börjat på Hogwarts. Jag heter Draco Malfoy." Och typ "Välj dina vänner noga" :D <3



STORA SALEN!



Här fick Lewis Caroll idén till Alice långa hals när hon tittar ner i kaninhålet! (I orginalberättelsen alltså)
Lewis var en proffessor på Christ church college och jobbade där mångaaa år! :)



Efter Christ church gick vi till Starbucks och jag tog mig en mocha frappuchino! SUPERGOTT, men superdyrt...



Två dagar kvar och jag hade alla dom här pengarna att spendera! Inte det lättaste!



Rostad croissant till frukost en dag! muuums



På söndagen åt vi lunch på en jättefin 50tals diner i amerikansk stil!



Hamnade mitt i en stor folksamling av tonårstjejer som skrek en massa killnamn, vi listade ut att det var något känt band som var på besök på radiostationen bredvid!



Piccadilly circus



Det blev en massa tunnelbaneåkande!



Här är mina nyköpta uggs på Arlanda när vi väntade på flyget hem!



Drack en god kaffe på waynes, och sen blev det att ta flyget hem igen!


Det var det, hoppas det var kul att titta på eller nåt! :)


Postat av: Ida Maria

Såg ut som du hade jätte kuL! :D

<3

2010-10-29 @ 20:45:09 / http://justme93.bloggagratis.se
Postat av: sofie

saknar ord.......:$

2010-10-30 @ 02:01:30 / http://brunettans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: