2011-04-16 @ 11:40:59 / Vardag

Gotta get down on friday

Gårkvällen blev mycket bättre än vad jag förväntat mig faktiskt!

Hade halft planerat att vara med Jojjo och se film, och det kändes VÄLDIGT lockande, men då var det efyrans berättarfestival (eller vad man nu ska kalla det), och min syster skulle uppträda med berättande och två teatrar. Min första tanke var att det skulle vara på caféscenen och alla skulle gå runt och umgås med sina vänner och jag skulle sitta ensam i ett hörn, men så blev det inte!

När jag kom dit så visade sig att uppträdandena var i Pansalen, och hela alltet var som en stor show med allt från standup, streetdance, sång, rapartister, teater och självklart en massa berättare. Duktiga Mathilda sjöng lika fint som vanligt, min syster berättade om katterna med blod runt munnen och Tove dansade som aldrig förr! 
 
Mot slutet började ett samarbete mellan efyrans teatergrupp (med min syster och Elisa!) och bandet Stolen deer. Teaterscenerna var kopplade till den västerbottniska skogen och vad som kan tänkas hända där, och Stolen deer spelade fantastiska låtar i pauserna. Jag lutade mig tillbaka i stolen med min tekopp och njöt av den underbara musiken, och trivdes förjävla bra! För er som inte upplevt Stolen deer spela live, make sure you do!

Efter musiken och de roliga teaterscenerna om norrlänningar som hade det svårt och bjärvar så var det dags för en till teater. Det var teatergruppen som varit i samarbete med en teatergrupp från Bolonga i italien, där både min syster var med och Mathilda! Mathilda agerade berättare, tolk och trubadur och min syster var med i den annorlunda teatern.

Det var kul att se, och det var verkligen annorlunda. Alla var svartklädda, alla tjejerna spelade samma roll och alla killar spelade samma roll och de hade inga repliker när de stod på scenen. Däremot så gick de runt bland publiken och pratade ett tag. Hur som helst så var det kul att se! När pjäsen var klar drogs publiken upp på golvet för att dansa, skutta och klappa. Efter det var slut så var det bara för mig att åka hem, och klockan var tolv, så ingen Johanna blev det för den kvällen.

Ikväll ska jag dock vara med Johanna och ha det bra, för imorgon åker jag till Österund!



Postat av: Carolina

Svar: Jo, jag har haft jättedåligt med inspiration i ett tag nu men detta var nytändningen som jag behövde (tillsammans med ledigheten) och nu tycker jag det är fruktansvärt roligt!♥



Vad skojigt det lät som att du hade! Ha det bra i Östersund ♥ När kommer du hem?

2011-04-16 @ 17:52:56 / http://chokladbanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: