2011-01-03 @ 01:41:00 / Vardag

Dag 2 - Min första kärlek.

Due to unwanted personal information leak så har jag tänkt ändra rubriken till "Min första officiella kärlek". Hoppas det inte blir några protester från eran sida.

Så ja. Min första officiella kärlek var ingen mindre en mannen ni läste om i förra inlägget, Garrett Hedlund. Dom flesta vet hela historien om det här, och jag tillåter dom att sluta läsa nu.

Garrett John Hedlund.



Amerikan med svenskt ursprung, nu 26 år gammal.
Been seen in; Troy, Friday Night Lights, Four brothers, Eragon, Georgia rules,
Death Scentence, Tron legacy and soon Country Strong and On the road.



Japp, det var lite snabbfakta där.
Jag upptäckte den där snubben 2006 då jag var ynka 12 år och såg Eragon på bio. Premiären den 15 December klockan 18:15. Jag minns det tydligt hur jag såg honom kika fram under en svart huva och jag slogs direkt över hur snygg han var. Och lilla jag som aldrig tidigare sagt till någon att jag tyckt en kille var snygg, det hade alltid varit "joo... han såg väl bra ut." Jag fick en knuff i sidan av en av mina kompisar som viskade "Åh, han var snygg!" och jag hörde två andra vänner sucka och viska "åh vad snygg han är..." mot bioduken.

När bion var slut stod vi utanför och pratade om filmen, och jag kunde inte sluta tänka på honom. Såg hans namn på eftertexterna och tittade på hans ansikte på en poster när vi stod ute och frös. Jag minns hur jag några dagar senare smög undan när vi hade gäster för att googla hans namn. Det här var då väldigt pinsamt för mig eftersom jag inte ville erkänna att jag faktiskt tyckte en kille var snygg. Bilden där ovanför var den första på honom som jag såg. Han fick en mapp på min dator som fylldes med alla bilder som fanns på honom (allvarligt) och jag var fast.

Min obsession blev större och större, jag hängde upp så många bilder på honom i mitt rum att man inte kunde se tapeten och jag skrev brev som aldrig skickades. Började må dåligt pga att jag-kommer-aldrig-få-honom-tankarna blev fler och det gick så långt att jag inte kunde sova om jag inte hade en bild av honom vid min sängkant. Men så gick åren, jag blev äldre och mer mogen och kärleken dunstade. Tur var väl det! Hahaha, tänk annars hur mitt liv skulle sett ut.

(Nu kanske jag ska tillägga att mina vänner inte heller var så mogna då med Tokio Hotel-romanser och liknande)



Det var då alltså vad jag hade att berätta om min första officiella kärlek.
Feel free to ask anything or just leave a comment!


Postat av: sofie

sv:tack ska se om jag kan fixa de :D

2011-01-03 @ 02:23:05 / http://brunettans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: