2011-01-28 @ 10:45:59 / Vardag

Gårdagens fynd!

Nu ska jag berätta historien om gårdagens fynd, nämligen dessa skor!





Dom här skorna har jag tittat på i tre år, sen vi kom hem från Tjeckien då Lisette hade köpt ett par liknande där borta. 600 kronor kostar dom i orginalpris och under tre år har dom aldrig varit på lägre rea än halva priset, och jag har sagt till mig själv att jag inte tänker betala mer än 200 för dom. 

Så igår när jag var på stan så upptäckte jag att dom var på halva reapriset på Euro sko! MEN, dom hade inte min storlek. SADFACE. Gick sen Aveny sko (?) i Vintergatan, och där hade dom rätt storlek men inte halva reapriset. SADFACE. Efter det var jag tvungen att åka till skolan, men kom tillbaka till stan direkt efter det. 

Gick in på Euro sko och frågade om den fanns i rätt storlek, men nej den fanns inte. Så då gick jag till Aveny sko och gick fram till skon och tog upp den och tittade på den med en funderande blick (hehe) och då tog det inte lång tid innan en som jobbade där kom fram och frågade om jag ville ha någon hjälp. 
"Nja, alltså... Det är det att på Euro sko har dom halva reapriset på dom här skorna men dom har inte min storlek, men här finns rätt storlek men ni har inte halva reapriset..." Och tjejen förklarade att Euro sko börjar med sin rea på annandagen medans dom började med den för två veckor sen, så därför ligger Euro sko före i rean. 
"Men ja, jag kan nog fixa så att du kan få dom till det priset, jag måste bara gå och prata med min chef." Sa hon, och gick iväg. Sen kom hon tillbaka med en skolåda och sa "Ja, det gick bra! Så vi kör på det!" 

And I was like: AHMAJGAD!

Så det var historien om gårdagens fynd. Och ja, jag älskar dom.


Postat av: Anonym

JAG VET INTE VAD SOM HÄNDE men jag har gått ner mig i en sko-noja.

Jag vill ha skor. Jag vill ha flera hundra.

Just nu skulle jag vilja ha ett par högklackade stövlar med traktorsula...... ååååh...

2011-01-28 @ 12:12:33
Postat av: Ida Maria Vidmark

Dom var skitnygga faktiskt! Och jag gillar din taktik för att få halva priset din luring ;D <4

2011-01-28 @ 13:42:41 / http://learning-to-live.bloggplatsen.se
Postat av: sofie

sv: jaha :D va tyckte han om de då? :P

2011-01-29 @ 02:59:16 / http://brunettans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: