2011-01-06 @ 22:49:19 / Vardag

Veronica bestämmer sig för att dö.

I tisdags gick jag på Ica för att hyra film, men kom istället hem med tre köpta filmer. Public enemies, Year one och Veronica bestämmer sig för att dö. Den första jag såg var Year one.

Year one var faktiskt mycket bättre än jag trodde. Det är en komedi/parodi med Jack Black och Michael Cera i huvudrollerna. Den handlar om två grottmänniskor som åker igenom tiden på sätt och vis. Jag överaskades även med att se Paul Rudd, David Cross och Christopher Mintz-Plasse (McLovin) i filmen! Väldigt kul!

 

Igårkväll såg jag Veronika bestämmer sig för att dö. Det är en film baserad på en Paulo Coelho-bok som jag velat läsa länge, och nu har ju filmen kommit ut och när jag såg den så var jag tvungen att köpa den!

Den handlar då om Veronika, en ung kvinna som har ett bra jobb, bra lön, ett snyggt utseende och ett bra liv framför sig. Ändå bestämmer hon sig för att ta sitt liv. Hon misslyckas och vaknar sen upp på ett mentalsjukhus, och får då reda på att hon bara har en dryg vecka kvar att leva. Först då, med vetskapen om att hon ska dö, börjar hon verkligen leva livet.

Jag ska vara ärlig, när jag märkte att det var Sarah Michelle Gellar som skulle spela Veronika blev jag inte glad. Jag gillar henne som skådespelare och tycker hon är jätteduktig, men hon kändes inte som att hon skulle passa rollen. Hon passade faktiskt rollen bättre än jag trodde, men jag skulle ändå hellre velat se någon annan, okänd, i rollen.

Filmen var iaf riktigt bra och väldigt vacker, och den levde verkligen upp till mina förhoppningar! Ett tips till er alla, SE DEN!

 



Postat av: sofie

kan man hyra film på ica??!!?!

2011-01-09 @ 12:42:59 / http://brunettans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: