2011-06-19 @ 17:14:10 / Vardag

Sunday, or another, I'm gonna get ya get ya get ya...

Efter flera dagar av inget-görande och Glee-tittande var det skönt att faktiskt göra någonting i helgen! 

I fredags kikade jag förbi hos Jessica där det var förfestande inför några tjejers utgång till Olles. Det blev twister, musik, karaoke, och ett parti kubb. Nyktra mot onyktra. Jag måste säga att trots två förluster i rad mot dom onyktra så skäms jag inte alls, för jag har insett att kubb inte är min starka sida längre. Förut hade jag lätt för kubb och vann ofta och gärna, men nu på senare år har talangen förfallit mig. Jag siktar och siktar och svingar och laddar och tänker "Nu, nu träffar jag!" Och trots en bra känsla när jag släpper den där runda pinnen så vill den aldrig träffa! På sidan om, för långt bak, fel studs, ja, you name it! Så nu kan jag meddela: Jag är inte bra på kubb! Däremot är jag bättre när jag får kasta uppifrån, "danmark-sättet".

Igår följde jag med familjen en sväng till Kåge på båtens dag och tittade på fina segelbåtar. Trots det djupa vattnet den rangliga bryggan vilade på så hade jag en bra stund, det var trevligt. 

Idag så vaknade jag halv tio av mobilens tjut, men kunde inte kliva ur sängen för än tjugo över tio. Klockan elva var jag dock klädd och klar och så hoppade jag på cykeln och cyklade till Carro med Lisette. Vi följde hennes parents till Folkparken och gick ett (långt) varv på loppisen, och jag gjorde ett litet fynd. Filmen Friday night lights för två silvriga femmor! Eftersom jag ändå tänkt införskaffa mig den någon gång om tillfället visade sig så tyckte jag att det var ett riktigt kap. 

När varvet hade blivit gått så åkte vi tillbaka hem till Carro. Där väntade vi på Johanna och sen fikade vi (mmm... honungsmelooon...) och såg på TV. Vi såg slutet av Aquamarine, en film vi sett på för fleeera år sen och som vi upptäckte hade världens sämsta slut, och vi zappade mellan Paris Hiltons new BFF och Livet på BB. När klockan slagit fyra hoppade vi på cyklarna igen och trampade hemmåt. När jag skulle säga hej då till Johanna såg jag i ögonvrån att jordgubbsförsäljningen på Ica var igång, så jag svängde av och köpte mig en låda!

Här är lite bilder från helgen! 



















Postat av: johanna S

Alma du är så bra på att formulera dig i texter så allt du skriver blir intressant!<3

Love you my friend!

2011-06-20 @ 13:44:32 / http://crazylizard.blogg.se/
Postat av: DuuuudN

Haha, min hårfärg var typ tjusig bakifrån :P

2011-06-21 @ 01:05:04 / http://toritan.blogg.se/
Postat av: sofie

du ska ju köpa på ica torget ):

2011-06-24 @ 01:14:15 / http://brunettans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: