2011-06-06 @ 19:40:08 / Vardag

Time for an update!

Okej, här är en update från den senaste tiden! 

Igår följde jag Carros familj upp till folkparken och gick på loppis, jag fyndade Säkert!s album Facit för 40:- och Carro hittade lite smått och gott som fick följa med henne hem! Jag hade det väldigt trevligt då vi gick runt bland sakerna och pratade om lite allt möjligt. 

När jag kom hem så lyssnade jag igenom skivan i solstolen på gården, och sen laddade jag ner alla HP-ljudböckerna på engelska och la in på min Ipod! När jag väl skulle lägga mig för att börja lyssna så kommer pappa med en stor låda och säger: "Här har jag ett uppdrag till dig!" 
Vad tror ni det är? Jo, en grill! Som jag ska skruva ihop, ensam! 29 delar, över 50 skruvar och oläsliga instruktioner. Snabbt inser jag att det kommer ta några timmar om jag ska sitta och fixa med det själv, så jag får med mig min syster. Efter en dryg halvtimme får vi även hjälp av pappa, och efter några timmar får vi ihop det till en hel grill! Men tror ni inte då att jag inser att våran grill ser annorlunda ut från den på kartongen, men när jag kollar i instruktionerna så står det att vi gjort rätt. Hjulen skulle vara på höger sida grillen, men instruktionen visar vänster sida! På vänster sida sitter det ett handtag som är gjort för att man ska kunna lyfta upp benen på vänster sida och rulla iväg den med hjälp av hjulen på höger sida... FU! Men vi lät det vara så, hehe. 

Senare på kvällen var det dags för BigBrother final, då den snällaste Simon vann till allas glädje. Min tanke var sen att sova ett litet tag för att vakna i tid till MTV movie awards, men inte orkade jag kliva upp när väckarklockan ringde halv två, utan jag sov vidare tills klockan var 20 i fem, och galan slutade klockan fem... Jag såg då hur de sista priserna delades ut, och sen somnade jag om.

10 i tolv vaknade jag och hoppade snabbt upp ur sängen för att byta om och gå ut och sola! Då fick jag äntligen lyssna på min Harry Potter ljudbok och jag solade i FEM timmar! Galet länge! Efter det var det dags för mig att tillaga den godaste köttfärssåsen jag någonsinn ätit (SERIÖST, fantastiskt gott!) och nu ska jag snart gå en promenad med Remus! (min hund, för dom som inte förstod det)





Galet fin solnedgång under natten mellan fredag och lördag!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: