2012-05-29 @ 22:32:58 / Resor

En helg på Wendelsberg

Ja, nu sitter jag hemma med en kopp vaniljte och är insvept i en skön poncho. 

Jag har haft den mest fantastiska helgen i Mölnlycke, helt galet fantastiskt bra. Wendelsberg är helt seriöst ett paradis. Jag, Elisa och Mathilda tog tåget ner till Göteborg redan onsdagkväll förra veckan och var framme på torsdagen. Vi gick runt och åt glass, övade på monologer i fina parker och hade det bra. På kvällen drog vi in till Mölnlycke och gick den fina gången upp genom de gigantiska portarna till Wendelsbergs folkhögskola. 

Allt där var så fint, människorna var så ljuvliga och området var fantastiskt. Gigantiska bokträd och hängpilar, vackra ängar, underbara skogar, stora gamla byggnader och dammar här och där. Och tänk bara alla fina föreställningar, ja herregud! 

Och så var det ju våra egna framföranden ja. 
Jag tyckte jag gjorde en bra monolog och är nöjd över det jag fick fram under så kort tid. Jag hade trots allt bara lite mer än en vecka. Mathilda och Elisa hade också gjort jättebra monologer, och vi hjälpte varandra så bra och slipade på monologerna sent in på natten kvällen innan. Men, tyvärr gick ingen av oss vidare till andra dagen. 

Det var lite speciellt, för vi upptäckte att vi gick igenom de sju stegen av sorg, hah.
Chock - Jag var inställd på att inte gå vidare, eftersom jag visste hur sjuuukt svår konkurens det är, men ändå befann jag mig i en slags chock, jag trodde inte att det var sant. 
Förnekelse - "De måste ha skrivit fel siffror, någon av oss måste ha gått vidare!", "Tänk om de skrivit ut våra nummer på hemsidan men inte på tavlan, man vet aldrig!"
Bedjan - "Ska vi inte typ muta juryn eller någonting?!"
Rädsla - Vi började tänka, vad fan ska nan göra nu?! Hur ska någonting kunna bli så bra som det är på det här stället? Kommer vi bli fast i Skellefteå för evigt?
Ilska - Haha, vi blev arga på allt och alla. Fula ord sades. Vi förbannade oss på att ännu en gång hade textanalysen hamnat på en lägre prioritetsordning än annat.
Förtvivlan - Ja, vilka ord behövs här. Förtvivlan säger det mesta.
Acceptans - Man måste inse att det är såhär det är. 150 personer sökte samma dag som oss och 24 gick vidare till nästa dag. Det är inte bra odds, haha. Dessutom fanns det mer jag kunde gjort, jag kunde skickat in min ansökan tidigare, börjat arbeta med monologen tidigare, fått regi av teaterlärarna, och så vidare. Det är helt enkelt så här det är nu. 

Men jag måste säga att jag är så förbannat jävla stolt över mig själv. Tänk ändå, att jag gjort det här! Att jag faktiskt gjorde en bra audition, JAG VAR INTE NERVÖS, jag blev bara så fylld av adrenalin att jag ville sprina runt gården om och om igen! Och tänk alltså, att jag nu kan räkna mig själv som en sån människa som vågar åka runt och göra auditions! 
Jag har ju som alltid tyckt att auditions är bland det läskigaste som finns.
Nu vill jag bara iväg och göra om allt en gång till! 

Jag vet att innan jag for, och även när jag var där, så tänkte jag "Nämen det blir kul att söka och se stället, men jag tror inte jag kommer in". Det tänkte jag seriöst heeela tiden, ända tills det slog mig att jag inte gått vidare. Då förstod jag att det inte var lugnt, och jag förstod bara hur förbannat jävla gärna jag vill gå på den där skolan. Det är helt sinnessjukt, man blir så förälskad i stället att det är löjligt.

MEN. Nästa år, då jävlar! Haha! Känner mig mer taggad än någonsin på att bara åka runt och söka in på skola efter skola! Det är bara att så upp och fortsätta! 

Helt enkelt har jag haft en fantastisk helg och den har gett mig så mycket, tänk att jag vågade göra auditions så naturligt, jag känner mig tillockmed mer uttåtriktad! haha! 

Så nu måste jag tacka finfinfina Elisabert och Mathildur för det härliga sällskapet! Det hade absolut inte varit samma sak utan er! Och tack till Jens för sovplats och rundturer och sånt, och tack till alla andra elever som var så fina så! 

Näe, det här har varit en helg jag kommer bära med mig väldigt länge. 







Postat av: ruld

pussestrunt!

2012-05-29 @ 23:28:23 / http://coopertrooper.blogg.se/
Postat av: elisa

Sannerligen! :D

Den var fan fantastisk!!

2012-05-30 @ 21:41:30 / http://elisalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: