2012-05-06 @ 23:19:24 / På scenen

Jag skulle vilja ha mina scenkläder, tack.

Jag hade som sagt en väldigt fin helg i Luleå med teatrarna! Tidigt på Fredagsmorgonen tog vi bussen upp, och i solsken vandrade vi till Norrbottensteatern. Klockan ett var det presskonferans och vi spelade upp scen 1 med mig, Elisa och Lisette (vi kom bla. med i nån tidning som jag inte vet namnet på). 




Efter den rätt korta presskonferansen och lite häng i greenroom blev det vandring till hotellet och incheckning, väsklämning och pengahämtning för sen blev det två intensitiva timmars shopping! Köpte dock bara ett par lösögonfransar (glömde de jag skulle ha i Skellefteå..). 




Vi fick middag i bistron på Norrbottensteatern innan vi skulle se Umeås version av En vampyrberättelse, och JISES vad konstigt det var att se den! Samma pjäs som oss, fast helt annorlunda! De hade vårat manus och gjorde saker så annorlunda! Efter de visat upp pjäsen var vi tvugna att gå ut och andas frisk luft så att vi inte skulle få panikattacker allihopa. Det är inte lätt att se en annan grupp göra samma pjäs som en själv, innan man själv ska visa upp, och alla älskade deras och de blev hyllade och gud vet vad! Men efter ett tag kändes det bättre i alla fall. 

Såg även en jätterolig pjäs av gruppen från Kalix, och på kvällen blev det häng i vårat hotellrum (det största, moahaha). Morgonen därpå vaknade jag klockan sex och började sminka mig och åt fantastisk hotellfrukost! Klockan åtta träffades vi på Norrbottensteatern för att bygga i ordning scenen, rikta ljus, hämta rekvisita, blanda fakeblod, dela ut kostym, kolla in- och utgångar, förminska spelet till den här scenen som var mindre än den vi arbetat på på Nordanå. Dessutom hann vi med en repetition i två timmar! Sen var det bara lunch, smink och sen körde vi!




Men föreställningen gick bra, vi fick en hel balja komplimangen kastade över oss och det kändes bara bra. Sen gick det en dryg timme innan vi såg Stockholms föreställning som också var fantastiskt fin! 

Efter den gemensamma middagen med tacktal och applåder till allt och alla så insåg vi att det bara var en halvtimme tills bussen gick, och vi fick panika oss iväg! Självklart hade jag då tagit på mig en tunn jeansjacka, tygskor med klack och inga andra ytterkläder what so ever, och det var världens snöstorm. Blåst och snösnösnö samt en decimeter slask på marken. Och så gick vi fel. PANIKEN. Åtta minuter innan bussen gick. Genomblöt. Iskall. Sminket rann. Lösfransarna skaver i ögonen. Arg. Så halvspringer vi åt rätt håll och hinner då som tur är med bussen just så pass. (Trots att vi var dyngblöta och iskalla).




När vi lastat oss på bussen så hann jag torka, vilket var skönt. Det var en skön bussresa hem, vi pratade om föreställningarna vi sett och jag och Mathilda började prata om idioter man inte behöver lägga energi på och döden. 

Bussen stannade i Skellefteå vid 10 på kvällen, och trots att jag var så trött så var jag ändå taggad på festen som skulle skapas hos Elisa! Jag gillar ju de där människorna så mycket.

Förfest hos Elisa då, med bra musik och allt. Sen blev det Olles (jag hade fortfarande mitt scensmink, vilket betyder att jag var blek och översminkad... dessutom hade jag smutsiga skor och en blöt jacka...). Vi hade det ändå väldigt trevligt, jag härmade Mathilda och bad bartendern att blanda en "Vampyrdrink"! Jättegod faktiskt! Och Jessica beställde såklart en Mint-drink! (Hennes karaktär i föreställningen hette då Mint, om nån missat det!) 




Trots att jag var väldigt dans-taggad så hade jag det bra på Olles, vi hade kul och sen drog vi till Elisa igen! Någon gång senare gick jag hem till min egen säng som endast stått tom en natt, fast än det kändes som en vecka. 

Sen idag har jag bara glidit runt hemma, lyssnat på Emil Jensen, deppat över att allt som är roligt har ett slut, somnat till det fina gitarrspelet, druckit mjölk och inte gjort någon nytta alls. Och sen imorgon kommer jag slängas rakt in i vardagen igen, med Engelskalektion halv nio. Åhhh så konstigt. 

Vill leva så här för alltid ju.






Postat av: Gillar ju dig så mycket också!!!

Åh blir så glad men ledsen på samma gång när jag läser allt du skriver!! Jag känner samma sak; vad fan ska man göra nu liksom?! Är ju på scenen med varandra vi ska vara!! Inte ha engelskaprov och skriva rapporter...



Tur vi kan fika på Ainas i evighet <3

2012-05-07 @ 21:23:13 / http://elisalot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: