2012-09-01 @ 14:32:46 / Vardag

Att flytta

Imorgon lämnar jag Skellefteå och flyttar till Göteborg. Jag ska bo i en liten lägenhet med Lisa och jobba. 
Jag har inte riktigt förstått det än, det känns som att jag ska på en liten semester. Vi har lägenheten i tre månader, och efter det får vi se vad som händer. 
 
Jag tror att anledningen till varför det inte riktigt känns som att vi flyttar är att först och främst kom det väldigt plötsligt, Lisa fick ett sms av en vän att vi fick hyra hennes lägenhet nu om vi ville, för en billig peng. Lägenheten är fullt möblerad, så det vi egentligen behöver ta med oss är en väska med kläder och lite personliga saker. Vi har som sagt bara lägenheten i tre månader, så det är inget permanent boende. Därför känns det inte riktigt som "Ja okej this is it, nu flyttar jag!" 
 
Nu börjar jag känna peppen igen i alla fall. Tidigare kändes det lite som att jag bara packar en väska och sticker och bara lämnar alla, men nu när det kommer närmare så känns det bara bättre! Jag är glad att jag gör något, att jag får lämna Skellefteå, att jag får ta mig ut och se mer än samma gator. Jag har ju alltid älskat att resa, och jag vill ut och se många ställen och många världar. Nu är det Göteborg som gäller. Det känns bra. Dessutom är jag en sucker för storstäder. 
 
Hoppas bara att allt går bra nu. Att jag får ett jobb, att jag träffar folk, att jag trivs i lägenheten, och att jag kanske till och med ska ha råd att åka på lite svängar hit och dit. (skellefteå, stockholm och london är måsten) 
Dessutom hoppas jag innerligt på att få besök av vänner någon gång! (man kan få tågbiljetter för 450 kr inkl åkband på Liseberg, just sayin') haha
 
Men hörrni. Nu är det dags för mig att ta tag i packningen! Kram på er! 
 
 


Postat av: Lisette

<3

2012-09-01 @ 16:32:23 / http://lissielimelight.blogg.se
Postat av: Carolina - CHOKLADBANAN "Ditt webbskafferi"

Jag vet vad som händer efter tre månader ;) ni flyttar tillbaka och myser med oss :)<3

2012-09-07 @ 12:10:55 / http://chokladbanan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: