2012-09-06 @ 21:18:24 / Vardag

En lista som är kul

1. Vad heter du?
Alma Lindström

2. Vad kallas du för?
Alma, har typ inga smeknamn. Almis har slängts runt en del förut.

3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Alma passar bra!

4. Vad gör du just nu?
Dricker kaffe och äter brieost! Väldigt bra.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Sitta och se en musikal på West end i London!!! Åh. Helst Billy Elliot, måste bara se den igen.

6. Vad har du på dig?
En svartsilvrig tröja från Gina, en kofta från nåt märke och svarta jeggings. Skulle vilja ha en filt också.

7. Vad har du gjort idag?
Jag har varit ute och tittat på stan! Åkte ut till Frölunda och gick runt på affärer i några timmar. Åkte sen till Slottskogen där vi tittade på en massa djur. Älskade älgen, sälarna och dom stackars pingvinerna som frös så. Åkte sen hem och stekte blodpudding!

8. Vad var det roligaste med din dag?
Se djuren! Ville bara hoppa in till dom.

9. Vad var det tråkigaste med din dag?
Gå upp för mördarbacken (finns en här också ska ni veta...) i regnet.

10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Vaknar utvilad, äter frukost med Ewan Mcgregor på ett kafe i Paris, går sedan runt i London hela dagen, ser de bästa banden och artisterna live i en park på eftermiddagen, äter en god middag på gräset i solen med diverse fantastiska vänner, går sedan på musikal på West end (såklart) och avslutar dagen med fest och dans!

11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
En stooor tavla med en bild på en zebra, en nästan ännu större nalle och en liten orange radio.

12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Vänsterhänt!

13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
Kärlek :)

14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Höst i England, sommar i Sverige. Fast vinter i fjällen.

15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?
Julafton. Värmen, färgerna och släkten!

16. Beskriv den perfekta outfiten?
På mig? Haha. Eh, svarta jeggings (såklart..), den nya tröjan från Gina och min nya jacka!

17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
Ojdå... Linnen med sånnadär supersmala axelband, haha...

18. På tal om mode, din favoritbutik?
Gina tricot, vero moda och top shop!

19. Favoritplagg som du har i garderoben?
Nya jackan!

20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?
I mitt liv? Herregud. Men samma som jag sa tidigare då... Dålig på det där med outfits, haha.

21. Favoritplagg på en man?
Typ en mjuk stickad tröja. Gärna mörka fina färger.

22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?
Brittiska ;)

23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådror etc.
Lång, mörk röst, naturligt hår, fint leende, och så ska han ju gärna vara rolig, romantisk, knäpp och inte vara blyg! Charm ska han gärna ha massa av också!

24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
Ojdå, vilken fråga!

25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Haha åh

26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
En lägenhet i London. (mamma snälla?)

27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
Fick skinnet av en get jag var bästa vän med en sommar. Min mormor förstod inte varför det skulle vara konstigt att gen en tioårig tjej, haha.

28. Cola eller fanta?
Coca cola light!

29. Choklad eller sur/salt godis?
Choklad, är inte så mycket för annat godis.

30. Sallad eller McDonalds?
McNuggets på McDonalds, annars sallad. (hatar donalds hamburgare..)

31. Myskväll eller utekväll?
Åh. Det beror ju på. Men.. Utekväll säger jag nu.

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Sex utan kärlek känns mer sunt.

33. Pengar eller kärlek?
I slutändan skulle vi alla nog välja kärlek.

34. Tåg/buss eller bil?
Buss eller tåg, men kom igen! Varför är inte flygplan med? Det vinner varje gång, finns knappt något bättre än att flyga!

35. Bloggen, instagram eller twitter?
Alltså åh. Haha. Instagram säger jag idag. Har varit så dålig på bloggen och twitter i veckan!

36. Tv eller dator?
Alltså, sitter aldrig vid datorn typ nu när jag har min iphone, så kommer faktiskt säga TV.

37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?
The Notebook, hopplös romantiker som jag är! Hahaha! Dessutom är det den filmen Ryan Gosling är snyggast i.

38. Roligaste fyllehistoria?
Måste väl säga då jag svimmade på Mollys då Nause var där. Inte pga alkohol dock! Klämde fingret..

39. Pinsammaste fyllehistoria?
Samma antar jag.. Hah.

40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?
Siri, haha ;) (snygg räddning Alma!)

41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.
Djuuupt vatten. Uschhh... Vågade knappt gå fram till glaset vid sälarna idag.

42. En vacker mening som har fastnat hos dig?
"Dreamers can never be tamed" - Paulo Coelho ur Aleph. Om jag skaffar en texttattuering så blir det den meningen.

43. Dra ett skämt?
Dra inte ut det för mycket bara! HAH SÅ ROLIG

44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider?
Veckan på Nordanå.

45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)
Då Lisette svarade ja på uppropet till namnet Ali. Herregud. det var inte jag som gjorde det, men ändå.

46. Någon som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)
Börjat umgås med personer tidigare. Vi blev sådär bra vänner i sista månaderna, what's up with that liksom? Haha!

47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Gifta mig med den där perfekta engelsmannen och bo i London. Arbeta med film och teater med de bästa i branchen! Träffa Ewan Mcgregor också. (såsnyggjagdör)

48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Söka mer jobb, städa, packa upp.

49. Beskriv din favoritscen från en film/serie.
Kör på Snape-scenen i HP7.2 då Harry tittar i minnessållet. Inte då Snape går in till Lily, utan då han pratar med Dumbledore. Nivet, "Always"-scenen.

50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)
Baklängesmiddag? Va?
1. Dagdrömmer varenda sekund jag är ensam, helt seriöst.
2. Tänker på döden hela tiden och gör mig alltid beredd på den. Typ "idag kan vara dagen jag dör", eller "det är inte säkert att jag träffar honom igen, han kanske hinner dö" eller så. Jättehemskt ju! Jag har en underlig hjärna. Jag tror också att jag kommer få en såndär hemsk sjukdom som cancer, tänker typ tvärtemot "det händer inte mig", haha...
3. Jag tycker våran kung är supergullig. HAHA. Måste ju avsluta i god ton!




Postat av: tild

DU ÄR SÅ SÖT OCH FIN
Åh Alma!
Kommer alltid skratta åt gethistorien, fast den är hemsk...

Svar: Mathilda du är söt och fin!!!Ja det är lite kul även om det är hemskt :(
Alma

2012-09-07 @ 06:51:59 / http://coopertrooper.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: