2014-02-14 @ 14:26:00 / Fotografi

England dag 3

På fredagen vaknade vi tidigt och idag var tunnelbanestrejken slut så vi kunde bege oss till Baker street! 




Vi gick in i souvenirbutiken, tog kort med vakten och var lite turistiga. Fick ett tjusigt visitkort! 



Rebell-Jessica




Sen begav vi oss till Camden market! En jättemarknad både utomhus och inomhus, med allt möjligt och knäppa hus. 



Alla dessa vackra tegelhus i östra London alltså<3 



Försökte oss på en gemensam selfie men failade! 



Mah boy Harry! 



Dags för lunch! De har en marknad med mat från hela världen, och där köpte vi oss något gott och billigt och slog oss ner en stund! Det var soligt och fint och det kändes som att våren var här. 



En himla massa marknad! Det tog liksom aldrig slut! 



Sen poppade vi tillbaka till Oxford circus och gick in på nike där Sofie köpte sig nya skor och det hängde en ljuskrona av hopprep i taket. 



Och så mer rundvandring! Vi gick in på fler butiker, köpte middag på Whole foods och jag hann säga hejdå till älskade Piccadilly circus en sista gång innan vi åkte iväg. Piccadilly circus är livsviktigt för mig att hinna med när jag är i London, jag har varit där alla fyra gånger då jag varit i den där staden. Jag undrar varför egentligen, men jag tror att det bara är så att när jag först var i London så var det det stället vi kom till först, och det symboliserar liksom Londons puls och det är kanske det mest klassiska turistmålet, det symboliserar liksom bara London. 

Jag har andra ställen som jag bara älskar också, som Soho och West end som jag skrev om i förra inlägget, men också Leister square (som ligger precis där i närheten), och Trafalgar square, och nu när vi var där så älskade jag området kring Earlham street, norr om Covent garden. Jag la ut en bild därifrån i förra inlägget, slänger upp den här igen 

 
It was so niiiice! Och ja bilden blev sämst men jag hade bråttom okej.. 

 
Sen var det i alla fall dags för resande igen! Tillbaka till hotellet för att hämta väskorna, sedan till Kings cross för att ta tåget till Huntingdon, och därifrån tog vi taxi till Brampton där Sofie bor! På sista bilden är vi precis framme vid hennes dörr och vi är taggade på livet och slänger oss in, byter om till pyjamas och har filmkväll och ser på John Tucker must die! 

Sedan är det sovdags och följande dag är det dags för Cambridge! 


Postat av: Anonym

😊

2014-02-14 @ 20:21:17
Postat av: Carro

Men ååh så underbart!!! Måste dit! :D

Och vad köpte Jekkan på VS?? :O :)))
Puss

Svar: Åk bara åk! :DDD

Hon köpte en body mist! :) <3
Alma

2014-02-17 @ 19:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: