2012-07-15 @ 03:00:48 / Tankar

Det här med intressant blogg..

Att försöka skriva en blogg som är intressant för andra att läsa är inte det lättaste. Antingen måste man ha ett intressant vardagsliv, man måste bo på ett intressant ställe, ha en snygg klädstil, lägga ut snygga/roliga/viktiga bilder, skriva intressanta texter, reflektera och diskutera över viktiga ämnen, vara rolig, eller bara skriva om vardagshändelser som ens nära och kära tycker är kul att läsa om. 
 
Men när man, som jag, bara mest använder bloggen som ett sätt att berätta saker på, så är det inte säkert att det blir så intressant. Man använder bloggen mest för att det är sitt eget utrymme, man hoppas att någon bryr sig om ens vardag, att någon vill hänga med om hur jag mår och hur min vardag ser ut. Det handlar inte om att man vill att alla ska veta vad jag åt för frukost eller vad jag köpte på stan, det handlar om att ha en gnutta uppmärksamhet och ett ställe att visa upp sig på. Vad skulle det annars vara till för liksom? 
 
Jag själv tycker det är intressant och kul att läsa om vad mina vänner gör, hur deras vardag ser ut och vilket liv de verkar leva nu. Även bloggar av människor som bor på ovanliga ställen tycker jag är intressanta, och folk som lever annorlunda liv. Men frågan är hur man själv kan skriva en intressant blogg utan att ha något som gör att ens blogg "står ut i mängden". 
 
Nu menar jag inte som i att man vill ha en känd blogg, bara intressant. Jag undrar mycket över hur de som faktiskt läser min blogg tänker, om de bara kollar in för att se om jag lagt upp något speciellt och sen bläddrar förbi eller om de faktiskt är intresserade. 
 
Kommentarer har mycket med det att göra. Man får ju aldrig kommentarer som: "Åh vad kul att du fick sova ut! Jag gillar att höra sånt här! Hoppas du fick en fin kväll trots regnet!" 
Haha hur skulle det se ut om alla skrev sånt? Nu är det ju så att jag inte tycker man ska klaga på att man får för lite kommentarer, men på samma sätt som man själv står i rampljuset i sin blogg och lägger ner tid och möda på att hålla den intressant så vill man ha feedback så klart. Skulle man uppträda på scen flera gånger i veckan och aldrig få applåder, kommentarer, kritik eller någon reaktion så skulle man börja undra över varför gör jag det här? Är det uppskattat?
 
Det är ju faktiskt allt handlar om egentligen. Man vill stå i rampljuset, av någon anledning, och man vill veta vad läsarna tycker. Om man bara vill "skriva av sig" så finns det massor av dagböcker att köpa på närmaste Bokia. 
 
Och jag tycker även att jag är dålig på att kommentera. Jag borde göra det mycket mer! Speciellt på bloggar som tillhör de jag känner, de måste ju få feedback av mig! 
 
Nä men hörrni, nu har jag skrivit ett långt inlägg om just att blogga. Kanske är det dags att sova, klockan börjar bli mycket. Ha det gott! 
 


Postat av: Lisette

Håller med om typ allt!, Jag suger också på att kommentera. Vi får tjata på varandra, haha ;)

Svar: Haha jaa! och nu ska jag testa svara på en kommentar! woho!
Alma

2012-07-15 @ 03:08:48 / http://lissielimelight.blogg.se
Postat av: Lisette

You succeded! Congrats :DDDD

2012-07-15 @ 03:15:12 / http://lissielimelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: