2012-12-31 @ 13:49:00 / Vardag

En lista om 2012

Här har ni en liten lista om året som gått, från mitt perspektiv. Jag svarade på samma lisa förra året, så tänkte det skulle vara kul att svara på samma igen! 


Fem händelser som varit bra det här året?

1. Fina kvällar med fina vänner.

2. Slutproduktionen som vi satte upp på Nordanå. En av de bästa veckorna i mitt liv. 

3. Studenten som jag firade stort med finaste klassen.

4. Flytten till Göteborg och bekantskapen med nya städer. 

5. Har varit på en massa härliga fester och dansat på många roliga dansgolv. 

 

Fem händelser/saker som varit sämst det här året?

1. Dödsfall.

2. Har inte varit utomlands, eller ja, inte till något land långt bort. Första året på länge som det händer. Har varit i England tre år i rad men nu har det brytits. Förbannat också. 

3... Kommer inte på någonting! Hahaha. 

4. Studenten var ju ändå sämst på ett sätt. Har inte kunnat spela teater fyra dagar i veckan längre. 

5. Äsch. Kommer inte på något mer.  

 


Vad har du lärt dig i år?

1. Att följa sitt hjärta är det enda som faktiskt kan få en att må bra över sina val. 

2. Att ta sig tid till viktiga och roliga saker, och inte bara låta tiden gå.
3. Att ta hand om mig och leva självständigt. 
4. Att Sex and the City och Game of thrones är jävligt bra TV-serier.
5. Att umgås mycket med vänner man tycker om och att alltid uppskatta dom för dom som dom är. Och att visa den uppskattningen.



Blev året som du har tänkt dig?
Jag hade inga förväntningar på året, men visst hade jag tänkt mig att det skulle bli på ett visst sätt. Och det blev det inte! Haha!


Vilka kläder har du använt mest?
Jeansleggings, skjortor, tröjorochsånt och kavaj. Haha. Snygga skor och en snygg väska har jag också! Haft väldigt lite accessoarer faktiskt.


Vad har du mest lyssnat på för musik?
Det har blivit mycket Coldplay, Bob Dylan, Den svenska björnstammen, Maskinen, en del jazz, country, singersongwriters, olika soundtracks, musikallåtar, fransk musik, Linnea Hendriksson, Emil Jensen, Lars Eriksson, Adele, Krunegård har det blivit en del, random låtar i dendärspellistan, och en del boyband! Boyband är förhimla kul alltså. 

 

Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
Film - I år har jag nog mer än någonsinn försökt se mycket bra film, av bra kvalité. Inte bara de stora hollywoodfilmerna, utan lite mer indiefilm och mindre av blockbusters. Draman är fortfarande the main genre som jag håller mig inom och det blir mer och mer viktigt för mig med alla detaljer, så som bra manus, regi, klippning, stämning, miljöer, osv. Kvalitetsfilm helt enkelt. Sett otroligt lite "Romantic comedies" som inte riktigt handlar om något. "Blaha-filmer", som jag gillar att kalla dem. Och sen så har det blivit en väldans massa Harry Potter också såklart.

TV - Brittiska program om flytt till landet, Sex and the city som gick 23:55 - 01:05 varje vardag under hösten, och så följde jag Breaking news med Filip och Fredrik och även Schulmanshow. Och Svenska Hollywoodfruar. 

Serier - Downton Abbey och Game of thrones är nog det som toppar alla mina listor. Speciellt Game of thrones. Så förbannat bra! Kanske det bästa som någonsin sänts på TV? (det och Sherlock såklart, minns inte om det var i våras S2 gick..)

 

Vilka människor har du hängt mest med år? 
De sju fina tjejerna jag känt i åratal, och några andra fina frön från klassen! Sen så har jag träffat mycket annat trevligt folk! 


Vad är det vackraste du fått i år?
Har fått diamantörhängen, vackra armband, och en himla massa komplimanger!


Vad är det bästa du har läst?
Jonas Gardells Tårka aldrig tårar utan handskar.
Annars har jag väl som bara läst Harry Potter i år... haha. Nej men... de två sista böckerna i Hungerspelen också. Tweets, meddelanden, fina blogginlägg och sånt har jag ju också läst.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

- Flyttade hemifrån
- Festade
- Tog studenten
- Gick på audition
- Spelade upp på annan ort
- Hälsade på människor som flyttat
och säkert massa mer.


Vad var din största framgång 2012?
Vågade gå på audition, flyttade hemifrån och gjorde ett bra jobb på föreställningarna. 


Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar nästan att jag hittat på mer, gjort mer spontana saker. Gått ut ätit, åkt till Umeå en sväng, eller så. Har gjort mycket men vill mer! Haha! En sak som jag älskade att jag gjorde var när jag, Jessica, Albin och Antonia sjukanmälde oss från skolan en dag och tog en bil och körde till Finland. Bara för att, liksom. 
Och åkt utomlands då. Englaaand, var är duuu? 


Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Festade med fina vänner, gick till O'learys. 

 

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Ojoj. Stil. Har typ ingen stil, haha. Men leggings+skjortor+kavajer+detjagtyckerärfintförstunden om det räknas!


Ja, det var den listan det. Hope you enjoyed it! 

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: