2012-11-29 @ 15:45:06 / Vardag

Höstlista

1. Känner du dig lycklig och glad nu när hösten är här?
 Ja då! Älskar hösten, den är fantastisk. Men nu tycker jag det går mer och mer mot vinter, vi har ju till och med snö. Jag gillar mörkret, varma filtar, halsdukar i mysiga färger, att välja vilket te man ska dricka härnäst och i vilken kopp, att ligga under det mjuka täcket och komma på sig själv med att tänka "Härifrån vill jag aldrig kliva upp", att gå promenader med snön som knastrar under fötterna och fina gitarrslingor som spelar i hörlurarna. 
 
 
 
2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Ja det kommer nog bli den vinterjackan jag bestämmer mig för att använda. (har många fula och antingen för tunna eller för tjocka så det gäller bara att välja vilken som är minst hemsk). Dessutom hoppas jag på många fina haldukar och säkert mina lovikavantar. 
 
 
3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?
Jag gick i skolan, hade två produktioner på gång, och hade det nog ganska bra. Pluggade mycket körkortsteori och tog bilder med webbkameran. Det hände nog inte så supermycket under November 2011.
 
 
4. Vad gör du om dagarna egentligen?
Haha! Ja du, jag dricker te, går promenader, städar, tvättar, kelar med djuren, träffar vänner och har det bra. Nu har det ju dock bara gått fyra dagar sen jag kom hem, snart ska jag börja renovera i källaren! 
 
 
 
5. Vad ska du ha för frisyr?
Ja det var ju den frågan också. Jag är inte så jättebrydd om mitt hår på det viset, men vill hinna färga det innan jul. Utväxten är ganska lång! Annars så har jag testat på mittbena i några veckor nu men vet fortfarande inte om det är en keeper. Som tur är kan jag ju bara byta lite som jag vill, bara jag har blött hår innan, 
 
 
 
6. Vad lyssnar du på för musik?
Vad lyssnar jag inte på för musik? Haha! Nämen, mycket soul, jazz, musikal, julmusik, franskt, 40-tal, några singer/songwriters, lite indie, lite country, och så vidare. Det som jag tycker är bra helt enkelt! 
 
 
7. Vad läser du?
Jonas Gardells "Tårka inga tårar utan handskar". Började på den för någon månad sedan men har bara läst en tredjedel, får liksom aldrig tid till att läsa. Eller så gör jag mig inte tid helt enkelt. Har tre andra böcker på kö efter det också.. 
 
 
8. Senast tre inkomna sms?

-"Nä men om jag ska försöka sova då! God natt :) <3"
 
-"MALTE/SKROFS. JULIA HAR TALAT"
 
-"Blir hawt"
 
 
9. Vad var bäst med sommaren?
Att vara i stugan, att vara på stadsfesten, att vara med vänner, att läsa Harry Potter i solen, och att äta massvis av jordgubbar. 
 
 
 
10. Vad var sämst med sommaren?
Abstinensen av klassen, det stora frågetecknet "VAD SKA JAG GÖRA NU?" och känslan av att vilja göra mer än man gör. 
 
 
11. Senast köpta plagg?
En kavaj i Stockholm för 400:-... Den helgen gjorde mig pank. Köpte även ett par skor för 400:-... 
 
 
 
12. Ditt bästa skönhetstips inför hösten?
Ja det bästa jag kommer på att tipsa om är att ta hand om sig själv! Smörja in sin torra hud, ta varma bad och linda halsduken ett extra varv runt halsen. 
 
 
13. Hur ser du på framtiden?
Väldigt ljust! Men det gör jag väl alltid, haha. Ingen särskilld andledning egentligen, jag vet ju inte vars jag ska eller vad som händer, men det är det fina med framtiden. Ingen vet vad som kommer att hända! Klart så vill jag flytta så snart som möjligt, men det är lättare sagt än gjort, och jag har många tankar och planer innanför min skalle. Blir spännande och se vars man tar vägen! 
 


Postat av: kukrull

hawt

2012-11-29 @ 19:43:37 / http://coopertrooper.blogg.se
Postat av: Johanna S

Fina bilder duuu!

Svar: Danke schön!
Alma

2012-11-30 @ 12:42:56 / http://CrazyLizard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: