2012-11-03 @ 14:20:00 / Vardag

Höstlöv, kesellabollar och presidentval.

Hej allihopa! 
 
Hoppas ni har en fin helg med trevliga Halloweenfiranden! Även om klockan är två nu så har jag inte hunnit med mycket idag, har ätit frukost och diskat typ, hahaha. Det blev en ganska sen kväll igår, så jag sov ut till tolv. Skönt som tusan!
 
Igår så jobbade Lisa från 07:15 till 14:00, så då passade jag på att dra mig in till stan på egen hand! Hade kokat te till min termosmugg och lindade en halsduk om halsen och tog spårvagnen till kungsportsplatsen. Jag var bara in på en skivaffär och sen strövade jag runt med min fina musik i öronen och tänkte på lite vad som helst. Gick bort från kvarteren med tusen affärer och in bland de fantastiska byggnaderna. Hittade en fin tyst park bakom Göteborgs universitet som var täckt av röda och gula löv, så där slog jag mig ned och drack mitt te. Fint! 
 
När jag kommit hem igen gick vi och handlade det som behövdes till fredags-middagen (tacooos!) och gick hem och började tina köttfärsen. Medans den låg och tinade så bakade vi kesellabollar alá Carro! Det är som chokladbollar fast utan fett och socker, och med kesella istället! Tipset och receptet fick vi då från Carro, kolla in hennes fina blogg vetja! Vi gjorde även några med kanel, och det blev supergott!
 
 
 
 
Sen åt vi tacosen, såg på xfactor, drack glögg och efter det såg vi på Barnhemmet (skräckfilmen av Guillermo del Toro). Har sett den förr men den var minst sagt lika bra den här gången! När vi stängde av filmen var det Vetenskapens värld på TV, och vi blev fast vid det i nästan en timme. Det var om presidentvalet och den globala uppvärmningen och vi satt och klagade på hur dum i huvudet mänskligheten är. 
 
Då var då klockan nästan 03:00 när jag kom i säng och väl där så tittade jag på 9gag i mobilen i nästan en timme. Men det var en fin Fredag och idag står inte mycket alls på schemat! 
 
Ha en bra helg peeps! Cheers! 


Postat av: Lisette

Måste nästan prova dom där kesella-bollarna :3

2012-11-03 @ 15:11:24 / http://lissielimelight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: