2012-11-21 @ 02:19:00 / Vardag

Jul på Liseberg!

 
Här kommer bilderna från Jul på Liseberg! Det var helt fantastiskt fint och jag gick runt och var i extas! Som ett barn på julafton, haha! Jag älskar ju julen och fick julkänsla redan i början av November i år. Jag har redan börjat dricka glögg, äta pepparkakor och försöker få i mig så mycket kanel som möjligt! Haha! 
 
När vi kom fram så möttes vi i alla fall av detta vid ingången, en massa fina granar och en liten julfilm! 
 
 
En skridskobana, upplyst i lila, där man fick hyra skridskor och testa sina kunskaper. Man såg allt från små barn som kämpade sig fram, kärlekspar som gled runt varandra och personer som man såg hade hållt på länge.
 
      
När man kom längre in kom man till hamnen, se bara så fint! 

    
Här ser ni ett fantastiskt sagoslott som lös upp mörkret!

    
Vid slottet fanns även medeltidsbyn, där smeden smidde på spjutspetsar och kungen vaggade runt bland stånd och tält. 

   
Sen kom vi till Lappland! Woho! Det var hur fint som helst med Lappkåtor och norrsken. Längtar efter norrland? Ja!

  
Sen gick vi och köpte det vi längtat efter, varm choklad på Skafferiet! Hur gott som helst, gjort på äkta mörk choklad, ångspunnen mjölk och toppad med grädde och marshmallows och chokladbitar! Faaaantastiskt!

   
Gick också runt i de andra butikerna, tyckte att Barry var en fin grej. "1. Fin gran. 2. Inte så fin gran." Haha!

  
Sen så åkte vi även pariserhjulet! Snacka om att vi kom högt upp, det var huuuur fint som helst och jag kunde inte förstå det. Det är någonting magiskt med storstäder alltså. Försökte även få fina bilder men det var omöjligt, hjulet gick rätt fort ändå! 

 
Där fick ni även se några fler bilder från skridskobanan och lite stånd och annat fint! 
Hoppas ni fått någon slags bild av hur fint det var i alla fall. Det var verkligen som att gå runt i en julsaga, och jag önskade att jag kunde vara där varje dag fram till jul. 
 
 
 


Postat av: Johanna S

MYCKET fina bilder! (sedär..jag kommenterade!)

2012-11-24 @ 13:11:39 / http://CrazyLizard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: