2014-02-18 @ 13:39:06 / Vardag

England dag 4 och 5



Lördagmorgonen börjades med fix och trix på våra yttre och sen begaaav vi oss! 



Vi gick genom finafina Brampton och promenixade bort till Huntingdon, en ca 40 minuters promenad. Åh alla små fina hus fick mitt inre att darra av glädje och jag ville bara bo där med man, barn och hund hela livet ut. 



Huntingdon var också kanonfint (heh.. hehh.. hehh) och om ni kisar noggrant så ser ni att det står Alma på den där kanonen, där nere på betongplattformen. Mitt namn! I sten! I England! hahah 



Sen tog vi bussen bort till Cambridge! Och det här är alltså bussfilerna som går genom landsbygden. Bussfiler, inte tågrälser. Asknäppt, gjorda så att bilar inte ska kunna köra där. 



Väl framme i Cambridge började vi med att besöka en bokhandel, en pundshop och Primark! Det inhandlades lite saker (mest sockar för min del, 17 par ahah). Efter det slog vi oss ned på Costa coffee och käkade lunch. 



Köpte en annan knäpp sak också. 



Och jag köpte ett par skor! Sa hejdå till mina gamla trotjänare, även om jag bara haft dom i ett halvår men. 



Vi kikade in i Cambridge satchel-butiken och kände och klämde ett tag, men det blev inget köp den här gången!



Åh du vackra stad! Fullt med vackra college och gator och hörn, likt Oxford men känns ändå ganska annorlunda. 



Och det här var ju en ganska tråkig skylt. No picnics liksom. 



"Tittade du in i kameran? Jag tittade lite mystiskt ut i luften" - Jessica Lindqvist, 8/2 2014.



Vi fick smaka nygjord fudge i den gulligaste lilla butiken, den här var med smak av dark chocolate and seasalt om jag inte minns fel! Men oj så god den var, både jag och Sofie köpte varsinn bit fudge att ta med hem. 



Hej! Jag var faktiskt där, bildbevis! 



varför blir den här bilden sned även om jag vänder den????



Vi traskade sen iväg och hittade en klassisk engelsk pub i närheten av vattnet. Jag fick köpa mig min klassiska engelska paj (haha ja det är en paj, och den serverades med potatismos?), och så köpte jag mig en London stout. Fantastiskt. Ska man göra England så ska man göra det på riktigt.
 
Det var himla mysig stämning där och det kändes som att alla var stammisar som kände varandra, och på TVn visades en rugbymatch mellan England och Skottland och England vann med typ 20-0 så stämningen var minst sagt på topp! 
 


Efter det var det bara att ta bussen hem, ha ännu lite mys framför en film! 



Hejhej! Söndagmorgon och dags att packa ihop. Risig i håret får man vara när det är hemresedag. 



Men först gick vi en promenad runt Brampton igen! Vi dog husdöden alla tre och sen hittade vi det här guldkornet. En liten stuga med halmtak med växter överrallt och gulligaste gården. Och ser ni, den är till salu!! Funderade på hur jag skulle kunna planera in min framtid kring det där huset, men insåg att det kanske inte är det smartaste valet att köpa en stuga i England när man vill en massa annat först. 



Mer fina hus och sen gick vi till Frosts, som är en slags blombutik/restaurang/alltmöjligt och vi köpte blommor, fudge och ett tackkort till värdfamiljen som tack för att vi fått bo där i två nätter! 



Sen var det bara att ställa i ordning väskorna och vänta på taxin som tog oss till flygplatsen. Suddig bild men det kändes awkward att fota inne i taxin av någon anledning. 



Vi kom fram till flygplatsen i bra tid så vi hann tillockmed äta middag på en restaurang, och vi fick oss våra fish and chips som vi också hade velat hinna med! Sen var det bara att gå till gaten, kliva på planet, landa i Sverige och åka hem igen.
 
När vi väntade på tunnelbanan och klagade på hur tråkigt Sverige är och hur snälla alla är i England så blev vi vittnen till ett rån, såklart. En kille som bara gick fram till en tjej, tog hennes mobiltelefon och sprang. Det var aslite folk där så det kändes som att vi skulle ha fält honom eller någonting men vi hann ju inte med alls i vad som hände. Och han gick förbi oss först så om jag bara inte hade hållt i handväskan så kunde han tagit den istället liksom. Helt sjukt. 
 
Men! Jag hade det så himla bra i England. Jag ville på riktigt inte åka hem igen. London är min absoluta favoritstad av en himla många anledningar, och jag vill verkligen försöka flytta dit, kanske redan i höst. Vet inte hur många gånger jag klarar av att åka dit och sen vara tvungen att åka hem igen, haha! 
 
Jag vill avsluta mitt Englandblogganade med att tacka mina fina Jessica och Sofie, som gjorde resan till så himla underbar! Är så glad att jag spenderade resan med er! 
<3 
 
 
ps. jag filmade en hel del så ni kanske kommer att få se lite rörliga bilder senare! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: