2010-04-08 @ 21:35:14 / Vardag

Tack AIK.

Ja. Det var det då.
AIK förlorade mot HV71 med 4-1 för någon minut sen. Det betyder att vi åkt ut, och HV har gått till final. Är jag ledsen? Självklart är jag ledsen. Inte bara för att vi inte kom till final, jag hade bara velat gå på en sista hemma match, en sista. Se Jyri en sista gång i AIK tröjan, och säkert många andra. Nu är jag RIKTIGT glad att jag gick på hockey istället för att se No tears for queers. Den sista matchen jag fick se för säsongen.
Jag är glad att Tim Erixon fick sig ett mål i slutspelet ikväll, riktigt härligt.

Jag är otroligt stolt över AIK. Det har jag redan skrivit, men ändå. Säsongen har varit underbar, att stå i klacken och skrika sig hes. Att be om en kram av spelare efter matchen, att gå hem och sova gott efter vinst. Det har varit en underbar säsong, och jag är så glad att jag tillhör den här staden. Jag är stolt över min stad. Jag är stolt över vårat hockeylag. Jag är stolt över spelarna som testat mååånga klubbar men ändå stannar här. Jag är stolt över dom som nekat stora mängder pengar i superlag för att stanna här. Jag är stolt över juniorerna som i vissa stunder visat hela elitserien vart skåpet ska stå. Jag är stolt över AIK.

Tack så mycket för alla underbara matcher, den fantastiska energin och en toppensäsong.
Tack Skellefteå AIK.
Vi ses i höst.














Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: