2010-04-18 @ 16:58:16 / Vardag

Recension Percy Jackson och Big Fish

Igår så hade vi en liten filmkväll hos mig :) Jag drack min sodastream cola-light och dippade morotsstavar i sourcream dipp! Yummie! Ett tips om dipp: Man kan blanda ut med naturell yogurt istället för gräddfil om man inte har gräddfil hemma eller vill ha en lightare variant. (Gräddfil är 10% fett och lightyogurt 0.5%) Det smakar likadant tycker jag! :)
Filmerna vi såg var:

Percy Jackson and the lightning thief

Percy Jackson är en tillsyntes vanlig kille som får reda på att han är son till havsguden Poseidon. Han har blivit anklagad till att ha stulit "åskviggen" (nej, inte Harry Potters kvast). Gudarna är ute efter åskviggen och om inte Zeus får tillbaka den så tänker han starta krig med Poseidon mot Hades, och det skulle leda till jordens undergång. Nu har Percy kort tid på sig att ställa allt till rätta, och samtidigt lyckas rädda sin mamma från döden.

Riktigt bra film! Älskade hela filmidén. Regissören till denna film (Chris Columbus) är samma regissör som gjort några Harry Potter-filmer, och jag måste säga att det märks. En del inslag, musiken i vissa delar, osv. Men det störde mig inte ett dugg eftersom att Harry Potter filmernar är otroligt bra gjorda! (I min åsikt).
Skådespelarna var riktigt duktiga, men lite störande var det när Logan Lerman (Percy) bytte ansiktsuttryck var tredje sekund. Men Logan var riktigt duktig ändå. Brandon Jackson (Grover) gjorde ett fantastiskt jobb tycker jag! Alexandra Daddario (Annabeth) var också bra, men ibland kändes hon lite dryg och.. oäkta på något sätt.
Det var också kul att se Pierce Brosnan i en annorlunda roll! När jag tänker på Pierce så tänker jag osökt på James Bond och Mamma mia, haha.

Jag rekomenderar den här filmen till alla som är intresserade av fantasy, äventyr eller bara vill se en jäkligt underhållande film! Den här filmen kan uppskattas av väl vuxna som barn.
Jag ger filmen 4 i betyg!


 

 

 

 

Big Fish

 

Filmen följer den otroliga Edward Blooms liv, genom en serie tillbakablickar som börjar när hans son Will besöker honom för sista gången. Edward är döende i cancer, och Will har inte talat med honom i flera år eftersom han tror att han är en lögnare som aldrig riktigt brydde sig om sin familj. När Edwards berättelse visar sig ännu en gång försöker Will att äntligen förstå sanningen om vem hans far egentligen var.

Åh så bra den här filmen var! Riktigt FANTASTISK. Åh det gör ont i hjärtat av att tänka på den. Jag satt och höll tillbaka tårarna i slutet. Tim Burton är en underbart fantastisk man! Haha. Filmen gav ett starkt intryck redan i början. Skådespelarvis har jag ingenting att klaga på, så jag tänker bara ge ut betyg. Av mig får den 5 -!



Postat av: Karin

Bigfish e as bra :)

2010-04-22 @ 14:38:19 / http://karinbm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: