2010-08-20 @ 17:30:31 / Vardag

Pontus Hjelm.



Nu kände jag verkligen för att skriva ett inlägg om den fantastiska Pontus Hjelm. Ni känner säkert igen honom, fd. sångare/gitarrist i Dead by april. Som ni vet har han hoppat av bandet för att satsa helhjärtat på låtskrivandet, och boy, snacka om att det går bra för honom! Han skriver inte bara låtar till Dead by april, utan han skriver också låtar till en massa andra band/artister.

Just nu har jag fastnat för den här låten framförd av Devlin! Gör mig och er själv en tjänst och klicka på playknappen här nere och lyssna en stund.





Han har även lyckats borta i Japan. Han har nämligen skrivit låtar till den japanska artisten Nana Tanimura. Låten "Far away" har blivit soundtracket till TVspelet "Fist of the north star"! Lyssna gärna en stund på den också!




Han har även skrivit den här låten till henne, Believe you. Lite annan stil på låten! Lyssna på den också är du snäll!




Men självklart är det låtarna han skriver till Dead by april som tilltalar mig mest!
Kortfattat så kan man väl säga att han är en liten gud i mitt musikuniversum, hehe ;)



Postat av: Johanna S

Kärlek till Pontus<33

2010-08-20 @ 18:33:14
Postat av: Jorge meraz

My idol..

2010-11-11 @ 01:28:07
Postat av: alizé

pontus est le plus et c'est un baron

2011-06-11 @ 10:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: