2010-08-23 @ 12:18:28 / Vardag

Sista dagen av frihet?

Så har man kommit fram till den fruktade dagen. Sista dagen på sommarlovet. Man grips av panik och ångest över att man inte utnyttjat dom elva veckornas lov bättre, att man inte hunnit mer, sett fler platser eller umgåtts med mer människor. Man ser framför sig alla veckor och månader av skola, alla prov, läxor, tråkiga lektioner och utdragna håltimmar.

Men för mig känns det faktiskt inte så. Med tanke på vårat bra schema och alla vänner på skolan så känns det faktiskt helt okej att börja om. Visst, jag skulle gärna ha en månad till sommarlov, men man kan inte få allt här i världen. Vi har ungefär två vanliga lektioner per dag, och det gör vi bort på förmiddagen och sen har vi bara teater! Det känns fantastiskt. Dom vanliga lektionerna vi har är svenska, engelska, matte och idrott. Annars har vi teaterlektioner, EOS och individuellt val där jag valt rörlig bild/film. Dessutom har jag en halvtimmes sånglektion också!

Så, hur ska jag nu spendera den sista sommarlovsdagen? Jo, jag ska gå på stan. Måste gå och göra mig i ordning, men jag skriver säkert ikväll med!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: