2010-02-07 @ 00:22:31 / Vardag

Ang. förra inlägget.

Jag vet att ni kan tycka jag är löjlig som vill satsa på en filmkarriär, att det är extremt onödigt att plugga på en sån skola och att man bara slösar pengar på ingenting. Men vet ni vad, det är min dröm. Det är det jag älskar, och jag vill inte jobba med någonting som jag inte älskar. Pengarna slösas inte bort, utbildningen är bra, seriös, intensiv och värd pengarna.
Och ni som tänker "Vad kan man bli sen då? Man kan typ inte få jobb någonstans." Visst, man kan inte gå och säga att man vill bli advokat helt plötsligt. Men ändå så håller det sig ju inom filmbranchen. Acting for film är ju verkligen så man ska kunna bli skådespelare framför kameran, inget mer. Precis som jag skrev i det tidigare inlägget så är det därför jag tvekar på Acting for Film. Filmmaking är en mycket bredare utbildning och därför kan man få jobb inom mycket i filmbranchen. Meen som sagt, man vet aldrig vad som händer.

Det här är bara små utkast av mina tankar, jag har ju inte tänkt klart på det här med skolan. Jag vill bara inte att ni ska tycka jag är löjlig och lever i en drömvärld.


Postat av: Lissie

Jag tycker att det är bra att du satsar på din dröm.

Men uh, du får inte lämna mig här i sverige D:

Haha!<3

2010-02-07 @ 00:29:16 / http://lissielimelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: