2010-06-06 @ 19:15:40 / Vardag

J. K. Rowling och hennes magiska värld.






Såg en dokumentär idag. J. K. Rowling och hennes magiska värld, eller nåt liknande. En dokumentär om Joanne Rowling, massor av intervjuer och bakgrundsinformation. Den gick verkligen djupt in på hennes personliga och tyvärr deprimerande bakgrund. Hennes förhållande med sina föräldrar, osv. Den var riktigt bra och fick mig bara att avundas henne ännu mer.

Dom filmade henne när hon återvände till sin gamla lägenhet där hon skrev Harry Potter och De vises sten. Det var så överväldigande för henne att vara tillbaka. Det var stället där hennes liv hade fallit på plats, sa hon. Där hon kunde vara ensam och skrivadet blev hennes terapi. När hon klev in i hennes gamla sovrum, som nu tillhörde någon annan, så upptäckte hon att den som nu ägde sovrummet hade Harry Potter böckerna ståendes i en bokhylla. Hon blev så känslosam att hon började gråta, och det förstår jag! Tänk vilken känsla.

Dokumentären var en timme lång, så jag orkar inte skriva ner allt, men det var riktigt intressant för mig som J. K. Rowling-fan! Man fick veta en massor om hennes bardom, hur hon kände om publiciteten, Wizarding world of Harry Potter, se klipp från då hon släppte sista boken och läste högt ur den för 2000 fans, se då hon skrev sista meningarna i den sista boken och klev ifrån datorn med ett leende på läpparna och Lily Allen i öronen, och mycket mer!

Är du intresserad av J. K. Rowling eller Harry Potter, eller bara av författande så borde du se den! Du kommer inte ångra dig.



Postat av: Ida Maria

Tror jag ska ta och se den ! :)<3

2010-06-06 @ 23:15:40 / http://justme93.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: