2010-05-18 @ 18:41:26 / Vardag

I'm your biggest fan, Paparazzi!

Jag har en konstig "besatthet". (Dåligt ordval men kommer inte på något bättre) Denna "besatthet" är i låten Paparazzi av Lady Gaga. MEN, jag gillar inte orginalet. Jag lyssnar på minst fyra olika covers på den låten, med andra sångare. Alla killar faktiskt. Hörde nu ikväll den här snubben Greyson Chance som har blivit superhypad på hur kort tid som helst. Ärligt så gillade jag inte hur han lägger fram låten. Eller alltså, på en del ställen låter det inte så bra. Klart killen kan sjunga, no doubt about it, men ändå.
Här är videon på hans framträdande som har fått ca 20 000 000 visningar på youtube, på mindre än en månad.




Här är några av dom andra coversen jag gillar.


Vanlig cover av Matt Tranberg. Lyssnade asmycket på den här när låten var ny.



Cover av Ben Kelly. Samma stuk som Greyson men jag tycker han spelar låten bättre.




Och till sist en parodi av låten, som handlar om hat mot "emos". Texten är hur ful som helst men musiken är faktiskt bra på ett sinnessjuktsätt.






Så, varför gillar jag den här låten så mycket? Texten? Nja. Typ.
"I'll follow you until you love me"? Läskigt. Men resten kanske.. njeh.
Det är nog själva refrängen. Vet inte varför. Jag gillar egentligen inte Lady Gaga. Allt popigt technofusk... inget för mig. Alla elektroniska beats istället för gamla hederliga trummor. Not cool guys! Haha.


Men så, nu har jag bloggat om det här ännu en gång. (Kom på att jag gjort det förr också)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: