2010-05-23 @ 19:39:01 / Vardag

Summertiiime

Har snackat med föräldrarna om resor under sommaren. Jag frågade om det inte var planerat att vi skulle någonstans, och dom sa nej! Inget! Däremot var dom taggade på att åka till Petsamo. Det är staden min mormor bodde i när hon var liten. Dom var tvugna att fly därifrån under andra världskriget och sen fick dom inte återvända, eftersom staden då tillhörde Sovjetunionen. När Sovjet sen blev Ryssland så fick dom återvända, men då var dom ju vuxna.

Så, där fick ni en liten historialektion :) Härligt såhär en söndag!

Dom frågade iallafall om jag ville med, men jag är tveksam... Stannar nog hellre hemma ensam i huset! haha.


Har ni några resplaner inför sommaren? :) Tell me!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: