2011-12-23 @ 12:07:38 / Tankar

En bra lista att öga igenom om du känner för det

Här har ni en liten annorlunda lista om året, läs gärna igenom den! 


Fem händelser som varit bra det här året?

1. Fina kvällar med fina vänner, det finns aldrig något bättre än vänskap under sena nätter.


2. Massa bra saker visades upp på scenen, har visat mig som Frollo i Ringaren, Justin Bieber, dansat som en Angry bird och varit en otrogen marjonettdocka. Fina klasskamrater får man arbeta med också.  


3. Såg Harry Potter skådisarna, fick ögonkontakt med Emma Watson, Alan Rickman och JK Rowling och dog en massa. Hjärtat smälte också litegrann när Rupert Grint vinkade till mig och Oliver Phelps sa "You're welcome" efter jag tackat för autografen. 



4. Fick höra och se Lars spela, så fin så fint.


5. Trästocks och Stadsfesten, dansa sig galen till Robyn och dansat tre personer under ett paraply till Movits, sitta på gräset och tappa langos och bara se på människor.





Fem händelser som varit sämst det här året?

1. Börjar väl med alla dödsfall. Det känns alltid som att det dör fler och fler människor varje år. 
2. Det regniga, sömnlösa, matlösa, och toalettlösa dygnet som spenderades på Trafalgar square. 


3. Systern flyttade ut, nu har jag ju inte henne kvar i huset! 
4. Ekonomikrisen! 
5. Att jag inte kunnat vara i England hela tiden.



Vad har du lärt dig i år?

1. Att komma bättre förberedd till premiärer...
2. Att oroa sig över någonting som går att lösa är onödigt och att oroa sig över något som inte går att lösa är meningslöst.
3. Man kan alltid göra sitt bästa, och aldrig göra mer än sitt bästa.
4. Att köra bil, i alla fall bättre än förra året! 
5. Att Sverige faktiskt ligger jäääävligt långt norrut, samma breddgrad som översta delen av Kanada och Sibirian. Och att New York ligger på samma breddgrad som ITALIEN, jag som tänkte mig att det ligger längre norrut! Bevis ser ni här!

 

Blev året som du har tänkt dig?

Jag hade inga förväntningar på året riktigt, däremot har jag gjort mer än vad jag trodde jag skulle göra.


Vilka kläder har du använt mest?

Jeansleggings, skjortor och kavaj. Haha det lät fancy, men sant.


Vad har du mest lyssnat på för musik?

Jag har lyssnat mycket på svensk musik i år, mer än någonsin tidigare. Veronika Maggio, Kapten Röd, Movits, Den svenska björnstammen, osv. Dessutom har det blivit mycket Florence and the machine, Cranberries, olika soundtracks, musikallåtar och Larsa!



Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)

Film - Mycket dramor, seriösa, fina, spännande och med fantastiska skådespelare. Bra manus, regi, klippning, stämning, miljöer, osv. Och så har det blivit en väldans massa Harry Potter såklart.

TV - Brittiska program om flytt på landet, hemliga bröllop och annat fint! Har även sett Cake boss och Project runway, dom är ju så jävla duktiga! 

Serier - Glee och Desperate housewives! I höst har jag även sett Life's too short med Warwick Davis. Lite Vampire diaries har hoppat in också.


Vilka människor har du hängt mest med år?

Super8 och klassen!


Vad är det vackraste du fått i år?

Oliver Phelps autograf! 
Haha nä, men en massa fina komplimanger har jag fått!


Vad är det bästa du har läst?

Har väl som bara läst Harry Potter i år... haha. Nej men... hm.. svårt det här. 
Tweets, meddelanden, fina blogginlägg från människor med hjärna, nyheten om HPST, och säkert mycket mycket mer.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jomen det klart, det har jag ju redan skrivit flera gånger! 
- HP-premiären
- BBC intervju
- Dansat framför publik
- Larsa-spelningen
- Sjungit i musikaler
- Sett Robyn och dansat mig galen
- Rest själv till ett annat laaand
osv.


Vad var din största framgång 2011?

Sjöng och dansade på scen?


Vad önskar du att du gjort mer?

Jag önskar nästan att jag hittat på mer, gjort mer spontana saker. Gått ut ätit, åkt till Umeå en sväng, eller så. Sånt är alltid kul!


Favoritvideo i år?



Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

Gick till ica, köpte en cola light och popcorn som jag poppade och åt framför en film i mitt rum, haha. 



Hur skulle du beskriva din stil år 2011?

Ojoj. Stil. Har typ ingen stil, haha. Men leggings+ponco+smycken+skjortor+kavajer om det räknas!


Så, det var en lista om mitt år! Tack till dig som orkade läsa igenom den!



Postat av: Lisette

haha, töntbilden <3

2011-12-23 @ 17:31:33 / http://lissielimelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: