2011-07-29 @ 20:59:36 / Vardag

Obegripligt.

Mitt hjärta och mina tankar går ut till de som förlorat sina liv i Norge för en vecka sedan. 

Ja, att det redan gått en vecka. Det känns som igår. Jag läser tidningar, ser klipp och nyhetssändningar och kan fortfarande inte greppa vad som har hänt. En terrorattack som tog ca 80 liv. Allt på grund av en människa. Eller nej, människa är nog inte rätt ord. 

Norge är i sorg och mina tankar är med de anhöriga, även mördarens mamma och pappa. Även de är offer, och kanske de som har det alldra svårast. 

Jag tänker på ett citat jag läste i Expressen: "Om en man kan visa så mycket hat, tänk så mycket kärlek vi kan visa tillsammans." 

Norge har hela världen bakom sin rygg, världen visar sitt stöd och erbjuder sin hjälp. Men i en sån här situation finns det inte mycket att göra för att hjälpa, allt man kan visa är sitt stöd. Ikväll tänder jag ett ljus för Norge, de anhöriga och för offren. 

Vila i frid.


Postat av: Lisette

<3

2011-07-30 @ 01:46:51 / http://lissielimelight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: