2011-07-23 @ 19:23:36 / Resor

THE LONDON HARRY POTTER EXPERIENCE, del 2.


Vid half fyra började skärmen lysa med denna text. Taggen blev starkare och starkare. 


All media anlände, och även denna kille som skulle sköta intervjuerna, och tydligen var han känd i England.


Skärmen började visa människohavet.


Trailern visades om och om igen, och dessutom visades det tre förhandsvisningar på scener!


Och så började sändningen!

Och sen helt plötsligt presenterades Rupert Grint och han klev upp på scenen! Sinnessjukt! Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra, vi bara stod och skrek! Han pratade ett tag och sen gick han för att skriva autografer.

När Rupert klivit av scenen presenterades den snygga Matthew Lewis! Han blev väldigt överväldigad av synen av allt folk, och han sa att det betydde jättemycket för honom att folk skrek Nevilles namn. Förr var Neville bara den lilla killen som hade otur och nu står en folkmassa och skriker hans namn, det var stort. 



Jason Isaacs klev upp på den andra scenen och blev intervjuad. Han berättade om hur han fått Tom Felton att gråta vid inspelningen av Hemligheternas kammare, då han trycker sin käpp mot Toms axel och drar undan han. När dom slutat filma tittade Tom upp med tårar i ögonen för att Jason hade tryckt för hårt, och Tom hade inte vågat säga till! Hahah så sött! 







När Jason precis pratat om Tom Felton så går mannen själv upp på scenen! Snygg som satan och på härligt humör! Vi fotade, skrek, och var galna! Ser ni oss i publiken? Jag har kameran för ansiktet, nära facklan. 



Sen klev Michael Gambon också upp på scenen, han hade ryggen mot publiken heeela tiden, väldigt jobbigt! 



Dom var imponerade av att se sig själva på en så stor skärm!



Den bedårande Evanna Lynch klev upp på den andra scenen! 



Sen var det Julie Walters tur! 



När Julie gått visades James och Oliver Phelps på skärmen, dom var på väg mot scenen! (James i blått)



När dom sen äntligen kom så var dom ju självklart på den andra scenen! This didn't make me very happy... Men ser ni att James kind of tittar in i kameran? ;) 



Helen McCrory klev upp och berättade om familjekänslan, moderlig kärlek och hennes syn på Narcissa Malfoys intentioner. 



Efter Helen kom Domhnall Gleeson!





Skriket var öronbedövande när Warwick Davis kom! 



Bonnie Wright gästade den andra scenen.



Efter Bonnie kom mannen bakom filmerna, David Yates! 



Manusförfattaren Steve Kloves blev intervjuad på den andra scenen. 



Sen visade skärmarna att Emma Watson hade anlänt till Trafalgar square, och hon skrev autografer och blev fotad bakom scenen. 



Robbie Coltrane gästade andra scenen undertiden.



Och Jim Broadbent var på den stora scenen. 





Sen när Emma Watson presenterades och klev upp på scenen så brast det för mig, jag började storgråta! Allting var så overkligt, hon som var min största idol när jag var typ 9 stod nu några meter ifrån mig. HELT GALET. 



Efter Emma Watson klev Ralph Finnes upp på andra scenen. 



Efter Ralph kom den bedårande Imelda Staunton! Okej, kanske inte så bedårande i filmerna, men hon var bedårande på premiären! Och kolla intervjukillens ansikte på bilden! JAG FATTAR INTE, HAHAHAHA jag dör!



Tittar in i kameran... ;)





Mark Williams gästade den andra scenen när Imelda var klar. 







Sen helt plötsligt klev Helena Bonham Carter upp på scenen! Tårarna bara rann! Iiiiih! 



Efter Helena kom David Thewlis! 




SEN kom Alan Rickman! It got craaaaazy! Alla sjöng "Snape, Snape, Severus Snape!" från Potter Puppet Pals, och han kände igen det! Haha. Vi skrek oss hesa! 



Det blev sen en lång väntan tills tillslut, the one and only Daniel Radcliffe klev upp på scenen! The crowd got INSANLY crazy och jag knuffades lite hit och dit och fick mig även lite närmare, men fotandet gick åt helvette, och det där är den enda hyfsade bilden jag fick. Men när Daniel stått och pratat ett tag så presenterades kvinnan vi avgudar.



JOANNE ROWLING!!!!!!



När hon stod där och pratade, ja alltså ni förstår inte hur overkligt det var. Helt sinnessjukt. Jag gräääääääääät så mycket att jag vet inte vad, och det kändes som att jag drömde. När hon och Daniel gått iväg till andra scenen för att pressfotas så började skärmen visa repriser av det som just hänt. Då skingrades folkmassan och jag och Jessica gick iväg för att hitta någonstans att sitta, och det blev fontänen. 





Och det här har jag inte berättat om! När vi stod och väntade på Daniel Radcliffes ankomst så såg Jessica över folkmassan att Oliver Phelps var och skrev autografer vid stängslet nära oss. Hon sa "Du Alma, där har du en av dina Phelps-tvillingar" och jag bara strundade i folket och trängde mig fram, slängde över mitt block som han tog och signerade, och jag sa "Thank you!" och han svarade "Your welcome!" Iiiiiiiiiiiiiiiiih! Gissa om jag var en glad tjej?!? HELT GALET! IHOHOIHO! 





När vi sen gått på en mindre upptäckningsfärd så såg vi att det fanns festivaltoaletter utställda på andra sidan torget! Vi hade ju inte ätit eller druckit på hela dagen för att vi skulle slippa att behöva gå på toa. Men men! Så kan det gå. Dessutom hittade vi den här snygga bakgrunden som vi kände behövde fotas. 



När vi sen gick tillbaka in på torget så såg vi hur en massa folk kom upp på scenen igen. Det var David Heyman, David Yates, två till producenter, manusförfattaren, Jo Rowling, Emma Watson, Rupert Grint och Daniel Radcliffe. 

Dom började hålla tacktal till varandra och dom tog ett sista farväl, och det var nog det jobbigaste jag varit med om i hela mitt liv. OJ vad jag grät! När dom på scenen började gråta och tacka fansen och säga farväl en sista gång och allt... Kan inte ens beskriva det på ett rättvist sätt, det var bara så jävla starkt. 

När dom sen var klara så ställde dom sig tillsammans längst ut på scenen och tog ett sista kort tillsammans. FRUKTANSVÄRT hemskt! Och sen vinkade dom adjö, en sista gång som grupp. På bilden ovan ser ni precis när dom går därifrån. 

Jag hoppas att jag på något sätt lyckats fånga hur starkt upplevelsen var, även om det är vääääldigt svårt. Jag har sagt det förr, och jag säger det igen. Det var en av de bästa kvällarna i mitt liv, och det är ett minne jag aldrig kommer att glömma. 




Postat av: Tild

Så jävla vackert!

2011-07-23 @ 21:49:59 / http://coopertrooper.blogg.se/
Postat av: johannaS

Haha herregud! Du har nyss fått ett minne för livet!<3

2011-07-24 @ 12:33:06 / http://crazylizard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: