2011-11-12 @ 20:36:49 / Vardag

Efterrättstips!

Eftersom jag nu har ett löfte då jag inte äter något socker alls, så improviserade jag och min kära mamma fram ett gott efterrättsrecept helt utan socker! Väldigt gott blev det, så jag tänkte jag skulle dela med mig det till er! 
Ursäkta bildkvaliten för övrigt, tagen med mobilkameran! 





Lägg frusna jordgubbar och lite björnbär i en skål (eller vilka bär man nu vill ha, tips är att inte ta för sura bär, utan gärna med sötare smak eftersom man inte har något socker i)




Skiva en banan!




Undertiden låter du skålarna snurra i micron i kanske en minut, så de tinar lite!




Lägg i bananskivorna!




Ta några klickar naturell kesella




Klicka i skålarna!




Ställ in i ugnen, max värme och grillinställningen (eller vad man nu kallar det)
Du behöver inte vänta tills ugnen blivit så varm den kan bli, utan du måste bara stå och hålla koll så ytan blir fin!





Färdigt och fint! (Jajaja, jag vet jag brände men det kändes iaf inte på smaken!)





Postat av: Ida Maria

Håller tummarna för att ditt sockerlöfte går bättre än vad mitt gjorde ;) <3

2011-11-13 @ 10:44:24 / http://learning-to-live.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: