2011-09-25 @ 13:44:44 / Vardag

Söndag är dagens namn.

Okej, vill börja med att förklara länken i inlägget nedanför. Min kära moder har en app som heter Ladida, som gör att när man sjunger in i micken så lägger telefonen sen till bakgrundsmusik och autotunar ens röst! Haha det är väldigt kul! Och just det jag sjöng var bara nåt jag och Jessica fick på hjärnan i fredags. 

Appen finns bara till iPhone och kostar 7 kr! Dessutom kan man köpa till ett rap-packet och ett gitarr-paket för 15 kr st! 

Till något helt annat nu då. 

Jag har varit dålig på att skriva inlägg i bloggen på senaste, det mesta är väl att jag slänger upp nån video eller nån bild. Nu tänkte jag ta mig tid och berätta lite om de senaste dagarna. 

Veckorna känns nästan bara roligare och roligare på skolan, man blir som så glad av klassen. Alla är så fina. 
På teatern gör vi roliga improvisationsövningar och textövningar som blir lite jobbiga när dom handlar om en pojke som dör i en sjukhussäng. Tolv uppsättningar skulle vi hinna göra och spela upp på en timme, så man märker ju att ribban höjs. 

Det har nog inte gått många förbi att vi som går Avancerad teater gjorde en installation i den kända fontänen "Lyftet" på torget på frikvällen. Klockan halv sju, sju och halv åtta satt vi i och på fontänen som olika kända konstverk med en touch av Skellefteå. Tillexempel så var jag Mona Lisa och satt med en AIK-halsduk, och bredvid mig var Elisa som Flickan med pärlörhänget, fast det var ett paltörhänge. Väldigt vackert. 








I lördagens tidning kunde ni även läsa om oss, väldigt fina var vi och Mathilda fick pryda framsidan av del två! 

Det är så fruktansvärt kul att gå teater, och det roligaste är nog att man alltid får göra så annorlunda saker. En vecka dansar jag runt på en scen som Justin Bieber i en musikal och sjunger en fin låt från Billy Elliot, och nästa vecka sitter jag som Mona Lisa i en fontän mitt på torget i 45 minuter. Himla bra liv alltså. 

Jag tänker ofta på hur otroligt annorlunda roller jag har haft, och här ska ni få ett litet smakprov på min lista.

- En död piratmamma, alltså ett spöke.
- En rullstolsburen utstött tjej.
- En äcklig häxa.
- McDuff från McBeth.
- Frollo från ringaren i Notre dame.
- Ankmamma.
- Justin Bieber.
- Mona Lisa (ja hon fick hoppa med i listan på roller).

Nu kom jag inte på så mycket mer, haha. Men kommer nog på nåt senare. 

Men alltså. Nu känner jag för att skriva mer. Och långt. Vi gör så här, jag gör ett till inlägg, he blir bättre!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: