2012-12-30 @ 14:14:00 / Fotografi

Julafton i bilder

Här kommer lite bilder från min julafton som först firades hemma med julbord och Kalle, och sedan blev det julklappar, prat och spel med släkten! Jag tror vi var sjutton stycken allt som allt, och det var jättekul att träffa alla igen.
 
Det är lite (väldigt) svårt att fota och öppna julklappar samtidigt. Dessutom känner jag alltid att jag inte vill ha uppe kameran allt för ofta, så därför fotar jag bara under ett tillfälle liksom. Men det går ju bra det med! 
 
Dom första bilderna är från presentinslagningen, tycker det är så himla kul att slå in julklappar! 

 


Bilder från en del av min julklapp till Elina. Game of thrones säsong 1 och en stor bild jag ritat på tre av hennes favorit-skådespelare! Om det inte framgår så tydligt så kan jag meddela att högst upp är Peter Dinklage (från Game of thrones), Benedict Cumberbatch (från BBC-serien Sherlock) och sist Tom Hiddleston (från Avengers och massa mer). 
Ganska nöjd med gillar inte att jag är så rädd för att lägga tydliga skuggningar, haha.. Däremot hade jag inte en klar bild över hur resultatet skulle bli, så.. haha! Glad blev hon i alla fall! 



Bilden ovan är tagen på julaftonsmorgonen. Den bästa stunden på året. Alltid densamma. Jag har mina nytvättade, fina lakan, det är mörkt i rummet men ljuset från fönstret är nästintill bländande, och jag vet att det ligger en julklapp bredvid mig. Jag slår på samma låt som varje år, spår sju, och ligger bara stilla i tre minuter. En fantastisk fin stund på året. 

Nedanför ser ni en suddig och dålig bild på en liten fågel som sjöng på en gren utanför, tills den bestämde sig för att flyga vidare. 



Julbord! Min mamma hade jobbat hårt tillagningen och min pappa hade rest långt för inköpet av råvarorna. Även om vi bara var fyra lagade vi alla godsaker, och resterna räckte i sex dagar. Vi har fortfarande kvar prinskorv, köttbullar och lax. 
Godast på julbordet: Pepparlaxen från dendärkillen i Vilhelmina och hans hemagjorda sås. MUMS. Skulle kunna äta det till varje måltid året runt. 
(nästan i alla fall)

 
Julaftonskväll och julklappar! Fint!
Haha bilden längst ner ska föreställa min mammas örsnibb med silverörhängena hon fick av mig. Extremt dålig bild med hade ingen bättre och ville visa dom ändå! 

Såja, det var min julafton! Hoppas ni alla hade en varm julafton med mysiga människor och fina stunder! 
 
 


Postat av: Mamma

Viken fin summering av julfirandet! / kram :)

2012-12-30 @ 15:37:31
Postat av: Elisa

Du tar så fina bilder! :D
Kul att du lägger upp dem! :)

2013-01-04 @ 09:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: