2012-05-10 @ 16:58:47 / Vardag

För snart tar vi studenten...

Igår hade jag en jättemysig kväll med Mathilda, Elisa och Jessica! Vi var hos mig och såg Disneyfilm, youtubeklipp och fikade till klockan två på natten! Tur då att jag hade en sån monstersovmorgon idag! 

Började kvart i två med mentortid och sen blev det en lektion Religion. 

Jag börjar ha lite stress över skolarbeten känner jag... och jag kan inte förstå hur nära studenten är! 
Man tänker ju lätt "ååh det är bara fyra veckor kvar! Vad jobbigt!" utan att egentligen förstå vad det innebär.

Jag har ju gått i skolan i tretton år! I tretton fucking år! Olika klasser, lektioner, korridorer, men man har ju som alltid haft det där. Man har alltid vetat vad det är man gör om dagarna, vars man som "hör hemma" (till gott och ont). Alla pennor man slarvat bort, alla minutrar man kommit försent, alla gånger man pratat lite för högt än vad man borde göra, alla timmar man suttit på en bänk i en korridor och bara väntat på en ny lektion... 

Och tänk på alla fina teaterlektioner vi har haft. Då vi jobbade med improvisation, då vi fått snabba uppgifter att göra, små scener att sätta upp, och tänk bara på alla de gånger vi gått runt i rummet. 

Åh. Kommer sakna allting. Det klart jag kommer det.
Men samtidigt kommer det kännas skönt, nytt och spännande med ett nytt liv. För det är ju precis det som kommer att hända, man får ett nytt liv. 

Åhåjaja. 
Jag minns när jag gick i fyran och tänkte "Åh, om några år går jag på högstadiet! Vad kul!"
Och när jag gick i åttan och tänkte "Åh, om några år går jag på gymnasiet! Vad kul!"
Och när jag gick första året på gymnasiet och tänkte "Åh, om några år tar jag studenten!" 

Nu tar jag studenten om fyra veckor och vet inte riktigt vad jag ska längta efter. 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: