2012-11-15 @ 15:56:41 / Vardag

Konstmuseum

 Hej! 
 
Torsdag! Redan! Hjälp!
Vars tar dagarna vägen? Haha! Det var ju nyss Måndag! 
 
I Måndags åkte jag och Lisa in till stan för att träffa Carro och ta en drink på ett ställe som heter PC. Självklart hade just det stället stängt på Måndagar, så då fick vi vandra omkring på stan ett tag för att hitta något annat (billigt) ställe. Vi hittade ett supermysigt O'learys på Avenyn som hade fyra våningar och vi fick platser vid ett bord med sköna fåtöljer vid en öppen spis. Vi drack några cidrar ur vinglas och pratade om lite allt möjligt. Det var riktigt trevligt!
 
Igår besökte vi Göteborgs konstmuseum (gratis för alla under 25, win!) och vandrade runt ett bra tag. Jag är väl inte världens största konst-fantast, och kände knappt igen några verk eller konstnärer, men jag går ändå runt och är häpen över hur fantastiskt duktiga alla är/var. Vilka konstverk! Helt otroligt hur bra man kan vara. 
 
Något av det roligaste tycker jag faktiskt är när man hittar konstverk av de kändaste konstnärerna, haha. Det kanske är lite dumt egentligen, men jag tycker det är fantastiskt att tänka "Just den här tavlan satt Picasso och målade med sina egna händer". Förutom Picasso så såg vi konstverk av bla Monet, Rembrandt och Van Gogh! 
 
Nu är det ju Torsdag som ni vet, och min Pappa har snart landad på Landvetter, så jag måste gå och fixa lite saker innan jag åker och hämtar honom på Centralen! Ni får ha en bra dag och helg mina vänner!
 
Cheeers! 
 
 
 
(det där är en jättestippdansös på avdelningen för Modern konst. Hon snurrade på riktigt och för att ni ska förså hur stor hon var så kan jag säga att när jag stod raklång bredvid henne så nådde jag inte upp till spetsen på hennes hår.)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: