2012-11-09 @ 17:06:50 / Vardag

Tre månader senare och jag bara ler

Dagarna går, kvällarna blir mörkare, luften blir friskare och jag dricker mer och mer te. Cosy christmas är en favorit, från indiska eller temagasinet tror jag... Fick det i julklapp av fina Johanna förra julen!
 
Annars då? Jo jag började precis lyssna på Muse nya album, The 2nd Law, och oj vad det var bra! Jag har aldrig riktigt lyssnat på Muse tidigare. Have a listen guys! Lyssna på låten Madness, it's gooood.
 
Åh jo justja, förresten. Har ju köpt tågbiljett hem nu! Den 24e lämnar vi Göteborg och kommer hem till Skellefteå. Då går våran tid i lägenheten ut, och eftersom vi inte hittat någon ny lägenhet och jag inte har något jobb så är det bara att packa sina väskor och åka hemåt! 
 
Klart att det känns tråkigt, eftersom jag älskar storstäder och Göteborg är fantastiskt vackert. Det finns alltid något att göra, något att se och kvarter att gå genom. Men det känns ändå bra, inte för att jag är överöst med hemlängtan eller så, utan för att jag bara omfamnar de nya möjligheterna som kommer! Tanken var alltid att flytta hit i de tre månaderna och sen se vad som händer. Och tänk så himla fantastiskt, att jag kunnat bo i en storstad utan jobb i en rätt stor lägenhet, och haft råd att äta ute, dricka kaffe på fina caféer, gå på liseberg och liknande saker, shoppa kläder och skor, festa på uteställen, åka en helg till Stockholm och festa på uteställen där med, och en massa mer, för den lönen jag tjänade ihop under sex veckors sommarjobb. Det är ju fantastiskt! 
 
Nu när jag kommer hem hoppas jag på att få jobba lite till, träffa underbaraste vännerna, ha en fantastisk jul, spendera tid i stugan, pussa på Siri och Remus hur mycket som helst och sen till våren blir det antingen universitetet i Stockholm eller mer jobb och sedan flytt någon annanstans. Vilket fantastiskt liv jag lever, och jag ser på framtiden med ett stort leende! Allt är möjligt, det vet ni väl? 
 
 
 
 


Postat av: elisa

Du har ett så härligt sätt att skriva på! :D
Och en fantastisk inställning till... typ allt!!!! :D
...utom möjligtvis tomat? ;)

Svar: Haha men tack! :D Jo, ja, jag försöker ha en bra inställning till allt, haha :) Varför inte liksom? :)Men inte till tomat, ett stort nej till det!!
Alma

2012-11-25 @ 16:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: