2012-10-09 @ 23:42:35 / Vardag

En kopp varmt te mellan stenhus och röda löv.

Hallå i hatten.
 
Sitter och dricker gott te ur en glasmugg, tittar på The big bang theory och myser under en filt prydd av USAs flagga. Samtidigt tittar jag runt på internet på olika utbildningar världen över. Och jag vill egentligen lägga mig och läsa någon av mina fyra böcker som bara vill bli öppnade. Tårka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell, som det talas mycket om just nu och TV-serien började visas igår. The casual vacancy av finaste JK Rowling som jag köpte på bokmässan. Kan inte vänta tills jag får sätta tänderna (ögonen?) i en ny, lång roman skriven av den bästa. Den handlar om en by i England och jag vill bara kasta mig in dit. Aleph av Paulo Coelho är den tredje boken som ligger och väntar, och den hade jag tänk köpa direkt den kom ut men gjorde det inte för än ca en månad sedan. Och så har jag köpt en ny bok, Film theory, som helt enkelt är en bok om film och filmskapande. Köptes för 45:- på secondhand och jag har sett den för 300:- på vanlig bokhandel. Den används som kursliteratur på univeristetet tror jag. 
 
Men jag har som aldrig tid till att läsa. Eller jag tar mig inte tid. Jag borde göra det egentligen...
 
Annars så spenderar jag och Lisa vår tid mest på olika torg och gator omringade av stora vackra stenhus. Vi tar oss en kaffe här, tittar på skor där, hittar nya gator och har det fint. Jättebra ju! Göteborg är verkligen en jätte, jätte, jättefin stad. 
 
Idag hittade vi ett café som hetter Café Berlin och låg på hörnet av en stenbyggnad. Man gick ner för en liten trappa och kom in i ett rum med tegelväggar och tegelvalv som tak. Det var prytt av omaka fåtöljer, en gammal skrivmaskin och lite annat ditt och datt. Något av det bästa med caféet var skylten som fanns utanför, deras märke var nämligen två isbjörnar! (Älskar ju isbjörnar)
 
Idag var även Lisa och skrev på papper så hon har nu officiellt ett jobb! Jippie för henne! Själv blir jag irriterad över att ingen hör av sig och jag vet knappt vars jag själv ska höra av mig, men det blir nog nån rå med det också ska ni se. Jag lever i alla fall och har det fantastiskt fint eftersom jag befinner mig i en vacker stad, och om det är någonting jag älskar så är det vackra städer. 
 
Hoppas ni har det bra också, vars ni än är och vem ni än är! 
Kram och hej! 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: