2013-10-21 @ 00:54:00 / Vardag

En onödig lista för min egen skull.

Jag hittade de här frågorna på tumblr och fick lust att svara på dem, mest för min egen skull men ni får självklart läsa igenom om ni skulle tycka det var kul/intressant.
Haha jag vet inte varför jag gillar sådana här formulär egentligen, men men. Den här är på engelska men svarar på svenska. 

1) Put your iTunes on shuffle. Give me the first 6 songs that pop up.

Parov Stelar - Booty swing

Erik Hassle - Are you leaving
Delta Rae - Bottom of the river 
Avicii - Canyons
Tchaikovsky - Swan lake suite, Op. 20: Scéne
Veronica Maggio - Sju sorger

2) If you could meet anyone on this earth, who would it be?

Shit, ehm. Typ JK Rowling. 

3) Grab the book nearest to you, turn to page 23, give me line 17.

"The earliest feature of the Theatre of Dionysus (located in the precinct of Dionysus Eleuthereus on the southeast slope of the hill below the Acrapolis) was the orchestra (or dancing place)."

4) What do you think about most?

Mig själv, andra och världen :) enkelt svar, haha. 

5) Ever had a poem or song written about you?

Nope!

6) Do you have any strange phobias?

Haha ja asså det är ingen fobi, men jag är rädd för att använda nässpray. Klarar nästan inte av det! Jätterädd för att det ska göra ont typ.

7) What's your religion?

Ingen :) 

8) If you are outside, what are you most likely doing?

Går runt på campus eller strosar mellan butiker och gator i stan. 

9) Simple but extremely complex. Favorite band?

Oj. Idag svarar jag Mumford and sons :) 

10) What was the last lie you told?

"Jag ska sova nu". Och här sitter jag :) 

11) Do you believe in karma?

Nepp! 

12) What does your URL mean?

Ja det här är ju från tumblr, och där är mitt url mitt namn. Så det betyder vad jag heter. 

13) What is your greatest weakness; your greatest strength?

Hm.. en svaghet jag har är att jag kan bli blyg och tveka mycket. Övertänka allt. (inte som "åh nej de skrattar det är säkert åt mig", utan mer som "gör jag det här kommer det leda till det här som sedan leder till det där osvosv) 
Min styrka.. Jag är väl öppensinnad, låter inte saker "get to me" och "bring me down" liksom. Mår nästan aldrig dålig och har aldrig en dålig dag utan anledning. Uppskattar livet :) 


14) Who is your celebrity crush?

Vem är inte det?! Nejmen. Benedict Cumberbatch, Ewan McGregor. 

15) How do you vent your anger?

Ja, jag brukar inte visa min ilska, eller bli särskillt arg. Svär och klagar, annars inte så mycket. 

16) Do you have a collection of anything?

Mini-samling av Harry Potter-muggar och trollstavar. Har sex st trollstavar! 

17) Are you happy with the person you've become?

Oja! Jag är fantastisk att vara :) 

18) What's a sound you hate; sound you love?

Hatar ljudet av när folk tuggar högt, och alla de vanliga, som bebisskrik, byggarbetare utanför fönstret tidigt på morgonen, osv. 
Det finns många ljud jag älskar! Älskar så klart musik, bra komponerad/producerad musik, härliga slingor, stämningen av olika musikstycken, fantastiska sångare, osv. Vad mer.. Ljudet av en sprakande eld, havet, applåder, och en himla massa mer. 

19) What's your biggest "what if"?

...What if I went to bed at a reasonable hour kanske. Haha. 

20) Do you believe in ghosts? How about aliens?

Nej på spöken, ja på "aliens" :) 

21) Stick your right arm out; what do you touch first? Do the same with your left arm.

Höger: Datorn.
Vänster: Datorn. 
Svår fråga det där. 

22) Smell the air. What do you smell?

Tandkräm, haha. 

23) What's the worst place you have ever been to?

Krabi flygplats 2004 vad jag minns. (direkt efter tsumanin alltså).

24) Most attractive singer/s of your opposite gender?

Ewan McGregor : ) 
(vadå han sjunger ibland)

25) To you, what is the meaning of life?

Meningen med mitt liv är iaf att jag ska leva det fullt ut och ha jävligt kul : ) 

26) Do you drive? If so, have you ever crashed?

Ja och nej! 

27) What was the last movie you saw?

När lammen tystnar 

28) What's the worst injury you've ever had?

Jag har varit inlagd på sjukhuset för huvudsmärtor och var typ dödligt sjuk när jag var nyfödd (tror jag?), men det är ju inga skador på det sättet... Har klarat mig bra i övrigt : ) 

29) Do you have any obsessions right now?


Nja, Sherlock/Harry Potter/Game of thrones är ju lite av en obsession.. Vet inte annars...

30) Ever had a rumor spread about you?

Inte vad jag vet! 

31) Do you tend to hold grudges against people who have done you wrong?

Haha i vissa fall, beror på vad de gjort. 

32) What is your astrological sign?

Stenbock!

33) What's the last thing you purchased?

Marmelad på The English shop! 

34) Love or lust?

Both! 

35) In a relationship?

Nepp! 

36) How many relationships have you had?

Inga : ) 
/forever alone

37) What is your secret weapon to get someone to like you?

Fångar folk med fiskenät, säg det inte till någon. 

38) Where is your best friend?

Bredvid mig i sängen :) 
(älskar dig min lilla iphone<333) 

39) What were you doing last night at 12 AM?

Åt brunch hemma!

40) Are you the kind of friend you would want to have as a friend?

Ja, det är då så jag försöker vara! 

41) You are walking down the street on your way to work. There is a dog drowning in the canal on the side of the street. Your boss has told you if you are late one more time you get fired. What do you do?

Räddar hunden, förklarar det för chefen när jag kommer dyngsur till jobbet, och får jag sparken kommer hen att känna sig som en idiot när hen läser om min hjälteinsats i tidningen imorgon : ) 

42) You are at the doctor’s office and she has just informed you that you have approximately one month to live. a) Do you tell anyone/everyone you are going to die? b) What do you do with your remaining days? c) Would you be afraid?


a) Japp, det skulle jag göra. 
b) Första veckan skulle jag nog försöka hinna göra/se en massa saker, och sedan skulle jag bara vilja spendera tid med de jag älskar. 
c) Fruktansvärt rädd, ja! 

43) What's a song that always makes you happy when you hear it?

Elin ruth - Love 

44) In your opinion, what makes a great relationship?

Kärlek : ) 

45) How can I win your heart?

Var trevlig, rolig och klä dig snyggt ; ) 

46) Can insanity bring on more creativity?

För vissa kanske, och kanske ett mer "konstnärligt" resultat. 

47) What is the single best decision you have made in your life so far?

Att vara lycklig : ) 

48) What would you want to be written on your tombstone?

"Här vilar Alma Lindström. 
Livsnjutare, konstnärligt geni och världens bästa människa." 

49) Give me the first thing that comes to mind when you hear the word "heart."

Blod, tyvärr, haha. 

50) Basic question; what's your favorite color/colors?

Röd och mörkblå. 

51) What is your current desktop picture?

Emma Watson, Rupert Grint och Daniel Radcliffe som kramas och gråter på sista inspelningsdagen av HP. 
Hahaha I'm such a nerd. 

52) If you could press a button and make anyone in the world instantaneously explode, who would it be?

Du, det där svaret kräver mycket tänkande. Tror jag skulle lämna knappen orörd. 

53) What would be a question you'd be afraid to tell the truth on?

Det skulle jag väl inte skriva heller : ) 

54) You accidentally eat some radioactive vegetables. They were good, and what's even cooler is that they endow you with the super-power of your choice! What is that power?

Kunna flyga! Eller liksom "flytta saker med tanken", så kan jag även flytta mig själv så jag kan flyga : ) 

55) You can re-live any point of time in your life. The time-span can only be a half-hour, though. What half-hour of your past would you like to experience again?

Någon stund då jag är med vännerna och bara har det himla bra. Eller HP-premiären. Hahah. 

56) You can erase any horrible experience from your past. What will it be?

Nog finns det några, men allt man gått igenom har gjort den man är idag, så allt skulle nog få stanna : ) 

57) You have the opportunity to sleep with the music-celebrity of your choice. Who would it be?

Men varför music-celebrity.. Justin Bieber. Hahahah.

58) You just got a free plane ticket to anywhere. You have to depart right now. Where are you gonna go?

New york! Men får jag byta om från pyjamas först? 

59) Ever been on a plane?

Haha ja, älskar flygplan och flygplatser och allt som har med flyg att göra. 

60) Give me your top 5 hottest celebrities.

Men, mycket celebs på den här listan. Orkar inte tänka, Ewan McGregor, Benedict Cumberbatch, Leornado DiCaprio, Orlando Bloom, Tom Hiddleston, osvosvvv. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: